Globalny rynek smartfonów urósł. Tak było w 2Q2024

W drugim kwartale 2024 roku globalny rynek smartfonów urósł o 6% – to największy wzrost rok do roku w ciągu ostatnich trzech lat. Szczegółowe analizy pokazują, że na czele są takie marki, jak Samsung, Apple i Xiaomi. Najnowszy raport Counterpoint Research wskazuje też kluczowe czynniki napędzające rozwój technologii.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Globalny rynek smartfonów urósł. Tak było w 2Q2024

Najnowszy raport Counterpoint Research wykazuje, że w drugim kwartale 2024 roku globalny rynek smartfonów odnotował 6% wzrost rok do roku. To najwyższy wzrost od trzech lat, co jest wynikiem poprawy nastrojów konsumenckich oraz sprzyjających warunków makroekonomicznych.

Dalsza część tekstu pod wideo
Globalny rynek smartfonów urósł. Tak było w 2Q2024

Wzrost sprzedaży smartfonów w ciągu ostatnich trzech kwartałów to dobra wiadomość dla branży. W 2023 roku sprzedaż była na najniższym poziomie od dekady, ale rynek szybko się odbił dzięki poprawie nastrojów konsumentów i pozycji zapasów. Niemal wszystkie rynki wykazywały oznaki wzrostu, a my pozostajemy optymistyczni na nadchodzące kwartały. Marki szybko zareagowały na rosnące zapotrzebowanie konsumentów i odświeżyły swoje portfolio, aby jeszcze bardziej zachęcić klientów. Obserwujemy zwiększoną proliferację kilku funkcji, takich jak CMF (Color-Material-Finish), kamery o wysokiej rozdzielczości megapikseli i 5G w niższych przedziałach cenowych, co ma dodatkowo napędzać popyt. Pozostajemy optymistycznie nastawieni do przyszłych kwartałów i oczekujemy, że rynek wykaże 4% wzrost w 2024 roku.

– powiedział Tarun Pathak, dyrektor badań, Counterpoint Research

Dominuje Samsung, ale najmocniej rośnie Xiaomi

Samsung utrzymał pozycję lidera dzięki mocnej sprzedaży modeli Galaxy S24 i Galaxy A. Firma konsekwentnie przyciąga klientów zarówno w segmencie premium, jak i średniopółkowym. To strategiczne podejście pozwoliło Samsungowi utrzymać stabilną pozycję na rynku, zwłaszcza w obliczu rosnącej konkurencji.

Apple zanotowało stabilne wyniki globalnie, z wyraźnym wzrostem w Europie i Ameryce Łacińskiej. Firma kontynuuje swoją strategię wprowadzania innowacyjnych funkcji i premiumizacji swoich produktów, co przyciąga lojalnych klientów i nowych użytkowników. Z kolei Xiaomi osiągnęło 22% wzrost w ujęciu rocznym – najwyższy wśród czołowych producentów z TOP5. Marka ta zyskała na popularności dzięki oferowaniu urządzeń o wysokiej jakości w przystępnych cenach.

W TOP5 znalazło się jeszcze miejsce dla dwóch chińskich marek. Vivo przejęło prowadzenie na kluczowych rynkach, takich jak Chiny i Indie, dzięki agresywnej strategii marketingowej i solidnemu portfolio produktów. Z kolei Oppo umacnia swoją pozycję na globalnym rynku poprzez innowacje i silne kampanie reklamowe.

Globalny rynek smartfonów urósł. Tak było w 2Q2024

Globalny rynek smartfonów wkroczył w nową erę – erę powolnego i stabilnego wzrostu wolumenu, napędzanego głównie przez cykle wymiany, i stał się teraz grą o sumie zerowej między producentami OEM. Oczekujemy, że wolumeny smartfonów będą rosły powoli w nadchodzących latach. Jednak spodziewamy się, że przychody będą rosły szybciej niż sprzedaż, napędzane przez premiumizację w różnych regionach, zwłaszcza wraz ze wzrostem popularności nowych form i możliwości, takich jak składane smartfony i generatywna sztuczna inteligencja(GenAI).

– powiedział Ankit Malhotra, starszy analityk, Counterpoint Research