Deezer rozsyła do swoich użytkowników informacje o ataku hakerskim z 2019 roku, przez który w ręce przestępców wpadły dane osobowe użytkowników muzycznego serwisu. Rychło w czas.
W 2019 roku jeden z poprzednich dostawców usług dla platformy Deezer padł ofiarą cyberataku. Jego skutkiem było przejęcie przez hakera niewrażliwych danych osobowych użytkowników muzycznego serwisu. Ujawnione dane zawierają takie informacje, jak imiona i nazwiska, daty urodzenia oraz adresy e-mail.
Jak poinformował Deezer w korespondencji rozsyłanej do użytkowników (dopiero teraz, bo podobno Deezer dowiedział się o incydencie niedawno), systemy i bazy danych serwisu nie zostały naruszone i pozostają bezpieczne. Atak hakerski nie spowodował również ujawnienia informacji o hasłach lub danych dotyczących płatności. Według Deezera konsekwencje incydentu wydają się ograniczone.
Wzmocniliśmy istniejące środki bezpieczeństwa i wnikliwie monitorujemy sytuację, by wykryć potencjalne oszustwa i, w razie konieczności, przekazywać informacje naszym użytkownikom. Wszyscy nasi pracownicy działu obsługi klienta zostali powiadomieni o incydencie, więc w razie trudności mogą udzielić pomocy.
– poinformował Deezer
Pomimo zapewnień o ograniczonych skutkach cyberataku z 2019 roku, Deezer zachęca swoich użytkowników do zmiany hasła oraz zachowania czujności. Ujawnione dane mogą zostać wykorzystane podczas ataków phishingowych.
Phishing polega na podawaniu się za firmę lub organizację w celu przekonania potencjalnej ofiary do kliknięcia linku w e-mailu lub wiadomości SMS. Ofiara jest proszona na przykład o zaktualizowanie danych karty kredytowej w celu dalszego korzystania z internetowej subskrypcji. Aby rozpoznać phishing:
Jeśli otrzymasz wiadomość phishingową:
W przypadku przekazania hasła do jakiegoś serwisu, natychmiast dokonaj jego zmiany. Jeśli przekażesz komuś dane swojej karty kredytowej, bezzwłocznie skontaktuj się z bankiem, by ją zablokować. Złóż też skargę na policję.
Deezer poinformował o incydencie francuski urząd ds. ochrony danych (CNIL).
Pragniemy przeprosić za ten incydent, nad którym nie mieliśmy żadnej kontroli. Zapewniamy wszystkich użytkowników, że ochrona ich danych osobowych jest dla nas sprawą najwyższej wagi oraz że wdrażamy wszelkie konieczne środki, by zapewnić im bezpieczeństwo.
– dodał Deezer
Zobacz: Używasz Wi-Fi? Ryzyko jest większe niż myślisz
Zobacz: Nieznany numer atakuje. Polacy stracili już ponad 200 tys. zł
Źródło zdjęć: DANIEL CONSTANTE / Shutterstock.com
Źródło tekstu: Deezer