Unikatowy sos powstał w wyniku współpracy marek Heinz oraz Absolut, która to z kolei jest wynikiem wirala na TikToku.
Jeśli lubisz nietypowe kulinarne dodatki, twoje zainteresowania powinny skierować się na markę Heinz, która podjęła się współpracy z producentem wódek Absolut. Firmy postanowiły opracować wspólnie nowy sos o nietypowym składzie.
Inspiracją była pasta ugotowana przez słynną modelkę Victoria’s Secret Gigi Hadid, a następnie opublikowana na TikToku. Pasta szybko stała się jednym z najpopularniejszych przepisów na TikToku i Instagramie, gromadząc wielomilionową widownię.
To, dość kontrowersyjne, danie zostało oryginalnie wymyślone w latach 70. przez szefa kuchni restauracji Orsini w Nowym Jorku Luigiego Franzese. W ostatnich latach przepis wrócił jednak do łask, dzięki różnorodnym eksperymentom kulinarnym. Ale zasięgów wiralowych nadały mu dopiero TikTok i Gigi Hadid.
Sos Heinz x Absolut Tomato Vodka powstał w wyniku zmieszania pomidorów, bazylii i seria, a także nietypowego składnika – wódki Absolut. Alkohol co prawda odparowuje w większości w wyniku ciepła, ale ponoć nadaje potrawie unikatowy smak.
Co ciekawe, Heinz i Absolut zaproponowali też klientom przepis na penne pomidorowe z wódką, czyli danie z makaronu z alkoholem, śmietaną, sosem pomidorowym, cebulą i opcjonalnie mięsem i warzywami.
Słoiki z sosem Heinz i Absolut o nazwie „Tomato Vodka Pasta Sauce” będą sprzedawane w limitowanej edycji w brytyjskiej sieci supermarketów Waitrose w cenie 2,83 euro. Już teraz można je zamówić w przedsprzedaży za pośrednictwem strony internetowej marki Heinz.
Sprzedaży towarzyszy kampania reklamowa firmy Wunderman Thompson z Hiszpanii. Firma czerpie inspirację z reklam wódki Absolut z lat 80., i skoncentrowana jest wokół sylwetki butelki wódki, ale zawiera również słoik sosu Heinz. Słoik sosu stoi w centrum obrazu, za nim zaś widnieje różnie ujęta sylwetka butelki. Reklamy odznaczają się nie tylko nasycona kolorystyką ale też w sposób delikatny sugerują co znajduje się w składzie sosu.
Kampania obejmie elementy marketingu na ulicach w Londynie, a także działania w mediach społecznościowych pod hashtagiem #AbsolutelyHeinz.
Źródło zdjęć: Shutterstock, Heinz
Źródło tekstu: Creapills, oprac. własne