Przełom w grach. Dzięki temu mocno zyskają na płynności

Twórcy gier będą mogli tworzyć teraz bardziej zoptymalizowane gry w silniku Unreal Engine 5. Nvidia właśnie udostępniła wtyczki dające dostęp do najbardziej aktualnej wersji technologii DLSS w najnowszych iteracjach silnika UE5.

Jakub Krawczyński (KubaKraw)
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Przełom w grach. Dzięki temu mocno zyskają na płynności

Szansa na lepszą optymalizację Unreal Engine 5

Dalsza część tekstu pod wideo

Od teraz deweloperzy mogą stosować technologię NVIDIA DLSS 4 w grach stworzonych za pomocą Unreal Engine w wersji 5.6. Najnowsza wersja DLSS oferuje duży skok wydajności, a dzięki niedawnej aktualizacji modelu Nvidia Transformer, DLSS zużywa mniej zasobów.

Ta zmiana jest istotna, gdyż twórcy gier w Unreal Engine mogą używać wyłącznie oficjalnych wtyczek udostępnionych przez Nvidię. W połączeniu z faktem, że Unreal Engine 5.6 bardzo mocno ogranicza zużycie zasobów przez procesory i karty graficzne, DLSS może mocno pomóc wydajności gier. Szczególnie przy użyciu funkcji w stylu Frame Generation, Multi-Frame Generation, Ray Reconstruction i Super Resolution.

Pod koniec czerwca 2025 r. wyszedł nowy model Nvidia Transformer, który dodatkowo zmniejszył użycie VRAM-u o 20 procent. Nowa wtyczka dla deweloperów jest kompatybilna z Unreal Engine w wersjach 5.2-5.6, ale pełny zestaw funkcji jest dostępny wyłącznie w UE 5.6. Gry tworzone w Unreal Engine 5 do tej pory zmagały się z płynnością – być może najnowsza aktualizacja Nvidii pomoże uporać się z dotychczasowymi problemami.