DAJ CYNK

Blik teraz także w Banku Pekao S.A.

msnet

Fintech

Bank Pekao S.A. przystąpił do systemu płatności mobilnych Blik. Klienci banku będą mogli z tego korzystać jeszcze w 2018 roku.



Bank Pekao S.A. przystąpił do systemu płatności mobilnych Blik. Klienci banku będą mogli z tego korzystać jeszcze w 2018 roku.

Przedstawiciele Banku Pekao S.A. oraz Polskiego Standardu Płatności podpisali umowę o przystąpieniu banku do systemu płatności mobilnych Blik. Jeszcze w bieżącym roku użytkownicy aplikacji PeoPay będą mogli płacić blikiem, a dodatkowo usługa zostanie udostępniona w terminalach oraz bankomatach Pekao.

Wprowadzając aplikację płatności mobilnej PeoPay, przyświecał nam jeden nadrzędny cel - chcieliśmy, żeby była jak najbardziej uniwersalna i w jaki największym stopniu spełniała oczekiwania naszych klientów. Udostepnienie funkcji Blik to kolejny krok milowy w realizacji naszych założeń - powiedział Marek Tomczuk, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A., nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej.

Klienci Banku Pekao S.A. otrzymają możliwość korzystania z Blika przy realizacji płatności w Internecie, wypłat gotówki z bankomatów oraz realizacji płatności bezgotówkowych w tradycyjnych sklepach. Bank planuje w tym roku udostępnić wszystkie kluczowe usługi Blik, jak BLIK One Click oraz Przelewy BLIK na telefon.

Wdrażanie funkcji Blik do aplikacji PeoPay będzie przeprowadzane dwufazowo. W pierwszym etapie, przewidzianym na drugi kwartał 2018 roku, użytkownicy PeoPay otrzymają pełną funkcjonalność płatności kodami w sklepach i w Internecie (także płatności cykliczne) oraz możliwość wypłat z bankomatów. W drugiej fazie, która przewidziana jest na trzeci kwartał 2018 roku, użytkownicy aplikacji w ramach Blika będą mogli wykonywać przelewy na numer telefonu w oparciu o express elixir, a kody Blik będą akceptowane w terminalach POS Banku Pekao S.A.

To przełomowy moment w rozwoju naszego systemu płatności. Dzięki udostępnieniu Blika przez Bank Pekao S.A. dostęp do usługi będzie mieć 96% użytkowników aplikacji mobilnych banków. Tym samym Blik ostatecznie potwierdza pełną powszechność systemu na polskim rynku - powieział Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika. Dodatkowo, skorzystają na tym wszyscy, którzy już teraz płacą Blikiem, będzie on bowiem dostępny w kolejnych 60 tys. terminali płatniczych oraz ponad 2 tys. bankomatów Banku Pekao S.A.

Blik to szybka metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. W 2017 roku użytkownicy systemu wykonali ponad 33 miliony transakcji, o wartości 4,5 mld zł. Najszybciej rozwija się kanał płatności Blikiem w e-sklepach, które stanowią obecnie ponad 70% wszystkich transakcji. Blikiem można także wypłacać pieniądze w ponad 17 tys. bankomatów oraz płacić w 230 tys. terminali w punktach sprzedaży. Po przystąpieniu do systemu Banku Pekao S.A. liczby te wzrosną odpowiednio do 19 tys. i 290 tys.

Blik ma już prawie 6 milionów użytkowników, a po włączeniu Banku Pekao S.A., będzie mogło z niego korzystać 90% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).

Bank Pekao S.A. dołączy do grona instytucji umożliwiających swoim klientom korzystanie z Blika, wśród których znajdują się Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Getin Bank, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe. Wkrótce dołączy do nich Raiffeisen Polbank i Credit Agricole.

Zobacz: Blik podsumowuje 2017 rok

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Polski Standard Płatności