DAJ CYNK

PKO znosi ograniczenia. Nowość dostępna dla wszystkich

Mieszko Zagańczyk

Płatności bezgotówkowe

Już wszyscy klienci PKO Banku Polskiego, którzy mają odpowiednią zdolność kredytową, mogą skorzystać z płatności odroczonych „PKO Płacę później”. Bank wprowadził ją pod koniec 2002 roku, ale tylko dla części klientów. Teraz znosi ograniczenia.

Własna usługa płatności odroczonych była rozwijana w PKO przez wiele miesięcy, a pod koniec listopada 2022 roku bank udostępnił ją pierwszej grupie klientów. Od tego czasu usługę aktywowało 49,1 tys. osób. Łączna kwota przyznanych im limitów wyniosła 39,3 mln zł, a średni aktywny limit sięgał 800 zł na osobę. Nie wszyscy klienci banku mieli jednak szansę skorzystać z tej oferty.

Od teraz z płatności odroczonych „PKO Płacę później” mogą już skorzystać wszyscy klienci banku, pod warunkiem, że mają odpowiednią zdolność kredytową. Wystarczy aktywować usługę w serwisie internetowym iPKO, aplikacji mobilnej IKO, podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale banku. 

Osoba korzystająca z „PKO Płacę później” może zrobić zakupy w ramach określonego przez bank limitu i spłacić je w ciągu 30 dni - pieniądze automatycznie zostaną pobrane z konta w PKO. 

PKO przekonuje, że jego nowość jest prosta i przyjazna dla klientów. W serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO przy aktywacji usługi wszystkie pola z danymi wypełniane są automatycznie, klient powinien tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację. 

Płatności tym sposobem są dostępne we wszystkich sklepach akceptujących BLIKA (internetowych i stacjonarnych) oraz w sklepach internetowych przy wyborze metody płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link).

Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to 1000 zł. W pierwszej kolejności klienci mają możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów (jeżeli dokonają spłaty w ciągu tych 30 dni).

Jak korzystać z „PKO Płacę później”?

Aby skorzystać z nowej usługi w sklepie internetowym, należy wybrać BLIK lub „Płacę z iPKO” jako metodę płatności i skorzystać z kafelka „PKO Płacę później”. W sklepie stacjonarnym – płacąc BLIKIEM przy potwierdzeniu transakcji na smartfonie należy wybrać i zatwierdzić „PKO Płacę później” w aplikacji IKO.

Klient ma 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”, ale gdy spłata zostanie dokonana usługa znów zacznie automatycznie działać. 

Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji IKO i serwisie iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.

Bank zapowiada, że usługa „PKO Płacę później” będzie rozwijana - w kolejnym etapie PKO udostępni możliwość rozkładania transakcji na płatne raty.

Zobacz: PKO Bank Polski uruchamia nową usługę. Przyda się każdemu
Zobacz: PKO BP pręży muskuły. Polacy oszaleli na punkcie tej funkcji

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis.pl

Źródło tekstu: PKO BP