Bank zablokował mu dostęp do konta. Ciebie też może to spotkać
Klient Citi Handlowego, który miał w banku konto od ponad 20 lat, został odcięty od swoich pieniędzy. Może to spotkać każdego, a powód jest dość prosty.

Klient Citi Handlowego z ponad 20-letni historią w banku opisał swoją nietypową historię. Bank "nagle" odciął go od pieniędzy. Dlaczego? Okazuje się, ze Citi miał ku temu powód. Mężczyzna nie wypełnił ankiety, która przez 3 miesiące wisiała na jego koncie — pisze Bankier.pl.
Bank odciął go od pieniędzy
Sytuacja może wydawać się dziwna. Klient z długim stażem w banku zostaje nagle odcięty od pieniędzy, ponieważ nie wypełnił ankiety. Wydawałoby się, że instytucja finansowa po takim czasie powinna doskonale wiedzieć, skąd pochodzą jego pieniądze. Okazuje się jednak, ze takie są przepisy. Bank jest zobowiązany do takiego działania.



Przesłana ankieta służy określeniu poprawnego poziomu ryzyka AML. Proces jest wymagany przepisami Ustawy AML art. 33 (dot. obowiązku stosowania wobec klientów banku środków bezpieczeństwa finansowego z uwzględnieniem czynników dotyczących m.in. przeznaczenia rachunku oraz celu i charakteru stosunków gospodarczych.)
Dlatego, chociaż sytuacja wydaje się dziwna i może powodować frustrację, to tak naprawdę bank nie miał wyboru. Nie każdemu takie działanie musi się podobać, ale prędzej należałoby winić tutaj twórców przepisów, a nawet samego klienta, który kilka miesięcy zwlekał z wypełnieniem ankiety, niż sam bank.
Dlatego pamiętajcie, aby nie czekać z podobnymi działaniami, bo mogą mieć poważne konsekwencje.