BNP Paribas nie owija w bawełnę. Oto najczęstsze narzędzie oszustów

W dobie oszustw internetowych, BNP Paribas nie chce pozostać biernym i także zwraca się z pilnym apelem do swoich klientów. Ostrzega, żeby uważać szczególnie na wiadomości pochodzące z WhatsAppa i innych komunikatorów. Niestety, to ostatnio jedne z ulubionych narzędzi oszustów internetowych. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
BNP Paribas nie owija w bawełnę. Oto najczęstsze narzędzie oszustów

Korzystamy z komunikatorów niemal każdego dnia

W sieci trwa intensywna kampania phishingowa wymierzona w użytkowników popularnych komunikatorów typu WhatsApp, czyli w naprawdę dużą grupę osób. BNP Paribas również postanowił dołożyć swoją "cegiełkę" i na swojej oficjalnej stronie z komunikatami zamieścił ostrzeżenie:

Dalsza część tekstu pod wideo

Uwaga na nową falę ataków w komunikatorach.

BNP Paribas zwraca naszą uwagę już samym tytułem komunikatu.

Proszę, kliknij link lub oddaj "głos" w ankiecie

Ale sprawa jest poważna. Oszuści nagminnie przejmują konta i podszywają się pod właścicieli komunikatorów, wysyłając znajomym wiadomości z prośbą o kliknięcie linka lub chociażby oddanie "głosu" w fikcyjnej ankiecie. Jesteśmy wręcz pewni, że prawie każdy z czytających tego newsa miał do czynienia z tego typu prośbą, chociażby raz w życiu. I my robimy to, o co proszą oszuści, bardzo często, bowiem przecież to "nic nie kosztuje". 

Niestety, na naszą zgubę, kliknięcie takiego linka lub oddanie głosu w ankiecie, prowadzi do fałszywej strony, gdzie przestępcy wyłudzają nasze dane. Zostawiamy tam najczęściej nasz numer telefonu i kod weryfikacyjny, który to pozwala im przejąć nasze konto na komunikatorze. I chodzi tu nie tylko o WhatsAppa, tego typu ataki mogą także mieć miejsce na Messengerze oraz Signalu. 

Oto jak się chronić przed tego typu atakami:

  1. Wstrzymaj się i nie klikaj linków. Nie podawaj też nikomu żadnych kodów logowania.
  2. Wszelkiego rodzaju prośby od znajomych zawsze potwierdzaj telefonicznie lub innym kanałem, niż je dostałeś. 
  3. Regularnie sprawdzaj urządzenia połączone z twoim kontem i usuwaj te, których nie znasz.