Atak na klientów ING Banku. Klikniesz, stracisz pieniądze

Oszuści podszywają się pod Bank ING i rozsyłają fałszywe wiadomości o konieczności zainstalowania aplikacji bezpieczeństwa. Jednak jej jedynym celem jest pozbawienie nas oszczędności.

Marian Szutiak (msnet)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Atak na klientów ING Banku. Klikniesz, stracisz pieniądze

Jak poinformował serwis Niebezpiecznik.pl, wiele osób znalazło w swoich skrzynkach odbiorczych fałszywą wiadomość e-mail od oszustów podszywających się pod Bank ING. W jej treści można przeczytać, że bank wykrył brak specjalnej aplikacji bezpieczeństwa na naszym smartfonie i zablokował nam konto. Do usunięcia blokady jest rzekomo potrzebna wspomniana wcześniej aplikacja, którą można pobrać z dołączonego do wiadomości linku. Przykładowe wiadomości poniżej.

Dalsza część tekstu pod wideo
Atak na klientów ING Banku. Klikniesz, stracisz pieniądze

Wiadomości były rozsyłane nie tylko do klientów Banku ING, więc nie można mówić o wycieku danych tej instytucji finansowej. Oszuści adresowali je do bardzo różnych odbiorców licząc, że będą wśród nich klienci ING.

Nie daj się oszukać!

Linki umieszczone w wiadomościach prowadzą do strony udającej witrynę Banku ING. Wpisanie w niej swojego loginu i hasła spowoduje, że dane te trafią do przestępców. Z kolei aplikacja, którą można stamtąd pobrać, zdecydowanie nie zwiększy naszego bezpieczeństwa. W ten sposób możemy za to stracić swoje oszczędności zgromadzone na koncie bankowym. Przestępcy mogą też uzyskać dostęp do prywatnych danych, zgromadzonych w pamięci smartfonu.