Wiadomości
    
    UKE pokazuje jak przenieść numer [wideo]
Po poradniku dotyczącym składania reklamacji, UKE przygotował podobny materiał na temat procedury przenoszenia numeru do innej sieci.
                            
                                        
                                        9
                                    
                
                        
    
        
                    
            
    
        
    
    
        
            
        
        Udostępnij na fb
    
    
        
        Udostępnij na X
    
![UKE pokazuje jak przenieść numer [wideo]](https://www.telepolis.pl/grafika/miniatury/uke-przeniesienie-numeru-1m.jpg) 
    Po poradniku dotyczącym składania reklamacji, UKE przygotował podobny materiał na temat procedury przenoszenia numeru do innej sieci.
Prawo telekomunikacyjne umożliwia abonentom zmianę operatora telefonii stacjonarnej lub komórkowej z jednoczesnym zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu. Z roku na rok z możliwości przeniesienia numeru do sieci innego operatora korzysta coraz więcej osób. W 2012 roku numer telefonu do nowego operatora przeniosło niemal 1 mln 250 tys. abonentów.
 
Co należy zrobić, aby zmienić swojego operatora na innego i jednocześnie zachować dotychczasowy numer?
    Dalsza część tekstu pod wideo
    
                                                    -  Krok pierwszy - Złożenie wniosku
 Przeniesienie numeru rozpoczynamy od złożenia wniosku. Abonent może złożyć wniosek korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator wspiera abonenta w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
- Krok drugi - Rozpatrzenie wniosku
 Nowy operator rozpatruje wniosek Abonenta o przeniesienie numeru.
 Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjne terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:
 w przypadku telefonów komórkowych:
 - 6 godzin roboczych jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsług klienta;
 - 3 dni robocze, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą;
 w przypadku telefonów stacjonarnych:
 - 1 dzień roboczy, jeżeli wniosek składamy osobiście w salonie;
 - 14 dni roboczych, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą.
-  Krok trzeci - Przeniesienie numeru
 W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer.
 Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.
<: F1538 :>
Przeniesienie numeru do innego operatora to prosta i bezpłatna operacja, którą można rozpocząć od wizyty w punkcie obsługi nowego operatora. Pamiętajmy jednak aby przed podjęciem decyzji o przeniesieniu numeru sprawdzić jakiego rodzaju konsekwencje finansowe niesie ze sobą ta decyzja, zwłaszcza gdy z dotychczasowym operatorem wiąże nas jeszcze umowa lojalnościowa. Odstąpienie od tej umowy przed terminem, na który została zawarta wiąże się bowiem z konsekwencjami finansowymi.
Przed podjęciem decyzji o zmianie operatora warto jednak porównać oferty dostępne na rynku i wybrać taką, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb i możliwości finansowych abonenta.
W razie wątpliwości lub problemów UKE zachęca do kontaktu z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE. Porad i informacji na temat usług telekomunikacyjnych udziela Centrum Informacji Konsumenckiej UKE pod numerem infolinii 801 900 853 lub 22 53 49 174 (pon. - pt. w godz. 8:15 - 16:15, opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego).
 
     
     
     
        
        