UKE pokazuje jak przenieść numer [wideo]

Po poradniku dotyczącym składania reklamacji, UKE przygotował podobny materiał na temat procedury przenoszenia numeru do innej sieci.

Lech Okoń (LuiN)
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
UKE pokazuje jak przenieść numer [wideo]

Po poradniku dotyczącym składania reklamacji, UKE przygotował podobny materiał na temat procedury przenoszenia numeru do innej sieci.

Prawo telekomunikacyjne umożliwia abonentom zmianę operatora telefonii stacjonarnej lub komórkowej z jednoczesnym zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu. Z roku na rok z możliwości przeniesienia numeru do sieci innego operatora korzysta coraz więcej osób. W 2012 roku numer telefonu do nowego operatora przeniosło niemal 1 mln 250 tys. abonentów.

Co należy zrobić, aby zmienić swojego operatora na innego i jednocześnie zachować dotychczasowy numer?

Dalsza część tekstu pod wideo
  • Krok pierwszy - Złożenie wniosku
    Przeniesienie numeru rozpoczynamy od złożenia wniosku. Abonent może złożyć wniosek korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator wspiera abonenta w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
  • Krok drugi - Rozpatrzenie wniosku
    Nowy operator rozpatruje wniosek Abonenta o przeniesienie numeru.
    Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjne terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:
    w przypadku telefonów komórkowych:
    - 6 godzin roboczych jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsług klienta;
    - 3 dni robocze, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą;
    w przypadku telefonów stacjonarnych:
    - 1 dzień roboczy, jeżeli wniosek składamy osobiście w salonie;
    - 14 dni roboczych, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą.
  • Krok trzeci - Przeniesienie numeru
    W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer.

    Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.

  • <: F1538 :>

    Przeniesienie numeru do innego operatora to prosta i bezpłatna operacja, którą można rozpocząć od wizyty w punkcie obsługi nowego operatora. Pamiętajmy jednak aby przed podjęciem decyzji o przeniesieniu numeru sprawdzić jakiego rodzaju konsekwencje finansowe niesie ze sobą ta decyzja, zwłaszcza gdy z dotychczasowym operatorem wiąże nas jeszcze umowa lojalnościowa. Odstąpienie od tej umowy przed terminem, na który została zawarta wiąże się bowiem z konsekwencjami finansowymi.

    Przed podjęciem decyzji o zmianie operatora warto jednak porównać oferty dostępne na rynku i wybrać taką, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb i możliwości finansowych abonenta.

    W razie wątpliwości lub problemów UKE zachęca do kontaktu z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE. Porad i informacji na temat usług telekomunikacyjnych udziela Centrum Informacji Konsumenckiej UKE pod numerem infolinii 801 900 853 lub 22 53 49 174 (pon. - pt. w godz. 8:15 - 16:15, opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego).