InPost ma się czym chwalić. 2022 rok był udany dla operatora

InPost podsumował 2022 rok. W ciągu minionych 12 miesięcy ten operator Paczkomatów i przesyłek kurierskich dostarczył o 44% więcej przesyłek niż rok wcześniej.

Marian Szutiak (msnet)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
InPost ma się czym chwalić. 2022 rok był udany dla operatora

2022 rok był kolejnym dla Grupy InPost, w którym operator osiągnął rekordowe wyniki swojej działalności. W samym czwartym kwartale minionego roku spółka dostarczyła 222 miliony przesyłek, o 23% więcej niż rok wcześniej. W tej liczbie 149,4 mln to przesyłki w Polsce (+18% rok do roku) i 72,6 mln przesyłki międzynarodowe (+35%).

Dalsza część tekstu pod wideo

Przez cały rok InPost dostarczył 744,9 mln przesyłek, o 44% więcej niż w 2021 roku. W Polsce wolumen przesyłek wyniósł 508,4 mln paczek (+20% rok do roku). Na rynkach międzynarodowych liczba dostarczonych paczek osiągnęła poziom 236,5 mln sztuk (+153%), w tym Mondial Relay dostarczył 213,1 mln przesyłek (+151%).

Warto podkreślić, że francuski Mondial Relay, operujący na drugim najważniejszym dla Grupy rynku, zanotował rekordowy, przekraczający wcześniejsze założenia, wzrost. Rosnący we Francji popyt na nasze usługi ugruntowuje nasze przekonanie o słuszności założeń co do skali i tempa planowanego procesu inwestycyjnego w tym kraju zarówno w sieć logistyczną jak i rozbudowę sieci maszyn Paczkomat.

– powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu, InPost

Na koniec 2022 roku InPost miał 27939 Paczkomatów, w tym 19306 w Polsce (+21% rok do roku) i 8633 w innych krajach (+120%). Liczba wszystkich skrytek wyniosła 2,9 mln sztuk w Polsce (+21%) oraz 651 tys. na rynkach zagranicznych (+196%). Grupa InPost miała 26099 punktów nadań i odbioru (PUDO), w tym 3660 w Polsce i 22439 na pozostałych rynkach.

InPost ma się czym chwalić. 2022 rok był udany dla operatora

Pomimo rekordowych wolumenów, na poziomie nawet 5 mln paczek dziennie, nasz wskaźnik NPS (Net Promoter Score - wskaźnik lojalności klientów) wzrósł z 75% do poziomu 81% w badaniu w grudniu 2022. Te wyniki potwierdzają, że sieć urządzeń Paczkomat® InPost to najwygodniejsza, najbardziej elastyczna i najbardziej prokonsumencka forma dostaw dla e-commerce. Jak pokazują wolumeny za IV kwartał nasz model biznesowy z sukcesem wdrażamy na nowych rynkach.

– dodał Rafał Brzoska