Dwa ciekawe wnioski patentowe Apple'a
Firma z Cupertino nie spoczywa na laurach i cały czas pracuje nad usprawnianiem obsługi swojego sztandarowego produktu, iPhone'a. Efektem tego było złożenie dwóch ciekawych wniosków patentowych, które zostały właśnie opublikowane przez amerykański Urząd Patentowy.
Firma z Cupertino nie spoczywa na laurach i cały czas pracuje nad usprawnianiem obsługi swojego sztandarowego produktu, iPhone'a. Efektem tego było złożenie dwóch ciekawych wniosków patentowych, które zostały właśnie opublikowane przez amerykański Urząd Patentowy.
Oba wnioski dotyczą usprawnienia obsługi urządzenia w momencie, kiedy percepcja użytkownika znacznie spada. Taka sytuacja może mieć miejsce np. podczas uprawiania przez niego sportu czy prowadzenia samochodu. Jak zauważył Apple, w takich chwilach obsługa dowolnego urządzenia jest znacznie utrudniona, a dodatkowo konieczność spojrzenia na jego wyświetlacz w celu wykonania określonej czynności może mieć poważne konsekwencje.
Pierwszy z opublikowanych patentów złożonych przez Apple polega na obsłudze urządzenia z wykorzystaniem wbudowanego akcelerometru, a więc za pomocą odpowiednich ruchów całego telefonu. Można to przyrównać do znanych np. z przeglądarek gestów, jednak te zaproponowane przez Apple miałyby trzy wymiary. Zmiana odtwarzanej piosenki czy wybranie kontaktu z książki telefonicznej miałoby się odbywać za pomocą takich właśnie gestów, bez konieczności spoglądania na wyświetlacz telefonu. Aby zapobiec przypadkowej aktywacji gestów, dokumentacja wspomina o wykorzystaniu pojedynczego dotknięcia aktywacyjnego ekranu lub "ruchu-klucza", który aktywowałby tryb zmiany odtwarzanego utworu czy wyboru kontaktu.
Drugi z wniosków również dotyczy obsługi urządzenia w bardziej aktywnym otoczeniu. Zgłoszone do Urzędu rozwiązanie miałoby za zadanie analizowanie w czasie rzeczywistym otoczenia, w jakim znajduje się telefon. W przypadku wykrycia jego ponadstandardowej aktywności, interfejs dopasowywałby się do jego zdolności manualnych użytkownika. Polegałoby to na zmianie wielkości znajdujących się na ekranie elementów, jak np. wpisów w książce telefonicznej. Aby ułatwić korzystanie z telefonu w takich warunkach, pole wyboru przypisane do każdego kontaktu zwiększałoby swoje rozmiary, tym samym ułatwiając użytkownikowi "trafienie" w wybrany wpis. Tego rodzaju usprawnienie mogłoby dotyczyć nie tylko wpisów w książce telefonicznej, ale również innych elementów systemu, jak np. treści wyświetlanych na ekranie w trybie czuwania.