Instagram zaczął testować nową funcję. Wydaje się zniechęcająca
Przeglądacie sobie stories na Instagramie, jak to macie w zwyczaju, a tymczasem wyskakakująca reklama zakłóca wam tę błogą czynność? Niestety, nowa funkcja Instagrama nie przyniesie powodów do radości.

Niestety, wiadomości nie są zbyt dobre. Dochodzą słuchy, że wkrótce reklam na Instagramie będzie więcej. Co gorsza, niektórych nie będzie można pominąć bez obejrzenia.
"Przerwa na reklamy" zakłóci błogi spokój użytkownika?
Instagram w kanałach użytkowników testuje funkcję "Przerwa na reklamy", która jak sama nazwa wskazuje, wyświetla reklamy, których nie można pominąć. Obowiązkowe odliczanie będzie trwało od 3 do 5 sekund.



"Przerwa na reklamy" to nowy sposób wyświetlania reklam na Instagramie. Czasami, może być konieczne obejrzenie reklamy, zanim będzie można kontunuować przeglądanie.
- czytamy w opisie funkcji.
Zdajemy sobie sprawę, że firmy technologiczne, takie jak Meta opierają się na reklamach. Ale też, nie od dziś wiadomo, że na ogół nie są one witane z entuzjazmem przez użytkowników. Niektórych to mocno zniechęca do korzystania z platformy. Najnowsze działania Instagrama spotkały się z krytyką na platformach X oraz Reddit.
Thank you, @instagram for putting an end to doomscrolling by spamming us with Ad breaks. Now, when I am forced into one of those breaks, I take it as a reminder to close the IG App and go on X.
— Jen Fry (@JenniferRavolet) June 3, 2024
Ciekawe, czy wprowadzenie większej ilość reklam będzie do tego stopnia irytowało użytkowników, że zdecydują się oni na jakiś czas porzucić platformę. Mało to prawdopodobne. Wszak, jak nie spojrzeć - Instagram, sam w sobie, jest jedną wielką powierzchnią reklamową.
Funkcja ta testowana jest na niewielkiej liczbie użytkowników Instagrama. Firma bada grunt jak ludzie zareagują na nowy format reklam. Nie ma jeszcze informacji, czy funkcja zostanie wprowadzona na stałe i na jaką skalę.