Razer zaskakuje. Przyszłością gamingu może być AI
Lider na rynku peryferiów gamingowych chce wesprzeć graczy oraz twórców gier. Wszystko za sprawą rozbudowanych centrów sztucznej inteligencji.

Firma Razer, kojarzona głównie ze sprzętu dla graczy, ogłosiła otworzenie AI Center of Excellence w Singapurze. Obiekt ten, wspierany przez Digital Industry Singapore (DISG), stanowi fundament pod kolejne placówki planowane w Europie i Stanach Zjednoczonych. Ma on zatrudniać aż 150 inżynierów AI, koncentrując się na rekrutacji lokalnych specjalistów.
Jednym z rozwiązań jest asystent AI podpowiadający graczom
Ekspansja Razera następuje w momencie dynamicznego wzrostu globalnego rynku gier wideo, który według prognoz osiągnie wartość blisko 400 miliardów dolarów do 2033 roku. Szczególną rolę odegra w tym rozwój gier wykorzystujących sztuczną inteligencję - ten segment ma osiągnąć wartość 28 miliardów dolarów przy rocznym tempie wzrostu wynoszącym 28,4%.



Nowe centrum w Singapurze będzie jednym z najbardziej zaawansowanych tego typu ośrodków w kraju, koncentrującym się na badaniach, rozwoju talentów i przyspieszeniu procesu tworzenia produktów opartych na AI. Jego zadaniem ma być tworzenie rozwiązań angażujących graczy w bardziej inteligentny sposób i podnoszących ogólną jakość gier.
Mowa m.in. o Razer Game Co-AI - asystencie AI, który zapewnia taktyczne wskazówki w czasie rzeczywistym. Drugim kluczowym rozwiązaniem jest Razer QA Companion (QA Co-AI), który automatyzuje testy jakości i wykrywanie błędów przy projektowaniu gier, skracając czas potrzebny na QA nawet o 50%. Narzędzie znajduje się obecnie w fazie beta i testowane jest przez studia AAA, AA oraz niezależnych deweloperów.
Kolejne AI Center of Excellence powstaną w Europie i USA. Europejskie centrum skupi się na rozwoju platformy WYVRN - kompleksowego narzędzia dla twórców gier. W przypadku planowanego Amerykańskiego obiektu nie zdradzono jeszcze jego przeznaczenia.