TikTok śledzi użytkowników. Teraz także poza aplikacją
TikTok wprowadza nowe narzędzie dla reklamodawców. To pozwoli na śledzenie aktywności użytkowników także poza aplikacją.

TikTok wprowadza nowe narzędzie, które ma jeszcze lepiej mierzyć zachowania użytkowników. Problem w tym, że ma to robić także poza samą aplikacją.
TikTok będzie śledził
Nowe narzędzie to Engaged Session. Pozwala ono reklamodawcom na TikToku śledzić poczynania użytkowników, którzy klikną reklamę ma platformie społecznościowej. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że TikTok chce śledzić nasze zachowania, nawet gdy owa reklama przeniesie nas poza samą aplikację mobilną.



Sam TikTok opisuje, że nowe narzędzie ma przyciągnąć na stronę internetową użytkowników o wysokim poziomie zaangażowania, a dodatkowo pozwoli powiązać dane z analizami zewnętrznymi, np. Google lub Adobe Analytics.
Engadged Session działa już 31 lipca i podobno przynosi pierwsze skutki. Koszt dotarcia do zaangażowanego użytkownika ma być nawet dwa razy mniejszy (46 proc.). Osoby, które klikną reklamę, mają też dłużej pozostawać na stronie (o 62 proc.) i częściej decydować się na interakcję (o 13 proc.).
Nowość, jak przekonuje TikTok, jest zgodna z obowiązującymi przepisami.