RCS oficjalnie dostępny na iPhone. Jest jeden warunek

Dziś Apple oficjalnie wprowadza obsługę standardu RCS. Skorzystają z niego posiadacze kilku generacji iPhone’ów z iOS 18.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
33
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
RCS oficjalnie dostępny na iPhone. Jest jeden warunek

Wraz z premierą systemu iOS 18 Apple oficjalnie wprowadza obsługę RCS (Rich Communication Services) na iPhone’ach. Amerykański gigant długo z tym zwlekał, a pierwsza zapowiedź dostępności RCS w iOS padła jeszcze w listopadzie 2023 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Długo oczekiwana funkcja umożliwia użytkownikom najnowszych iPhone’ów korzystanie ze standardu RCS – interaktywnego SMS-a nowej generacji współtworzonego z udziałem Google, dostępnego już wcześniej na urządzeniach z Androidem. 

Google winił Apple za brak RCS

RCS łączący funkcje SMS i komunikatorów. Jego integracja w iOS 18 ma poprawić komunikację między użytkownikami iPhone’ów i smartfonów z Androidem. RCS umożliwi m.in. poprawne wyświetlanie emotikonów, potwierdzenia odczytu, edycję wiadomości do 15 minut od jej wysłania czy wysyłanie dużych plików do 100 MB. Według szacunków firmy Tide Software wdrożenie RCS na iPhone’ach może zwiększyć liczbę użytkowników tej technologii w Polsce o ponad 7 mln. 

Google, chcąc wywrzeć presję na Apple do przyjęcia RCS na iOS, już 2 lata temu rozpoczął kampanię „Get The Message”. Google winił Apple za brak nowoczesnych standardów wysyłania SMS-ów i w efekcie m.in. rozmazane, złej jakości filmy, przerwane czaty grupowe, brak potwierdzenia odczytu i wskaźników pisania czy możliwości wysyłania SMS-ów przez Wi-Fi.

RCS jest przydatny także w biznesie

RCS znacznie rozszerza możliwości komunikacyjne między użytkownikami indywidualnymi, ale także między użytkownikami i firmami – oferując interaktywne elementy, takie jak karuzele zdjęć, linki, które uatrakcyjniają przekaz i umożliwiają realizacje zakupów jednym kliknięciem. 

Firmy mogą mieć na swoim kanale RCS certyfikowaną „wizytówkę”, co zwiększa bezpieczeństwo komunikacji. Dzięki temu użytkownicy poprzez RCS mogą w prosty i bezpieczny sposób dokonywać płatności, zgłaszać reklamacje czy odpowiadać na wiadomości firmowe. RCS zapewnia więc dwustronną komunikację firm z klientami, w dużo bardziej rozbudowanej formie niż w przypadku tradycyjnego SMS-a, który wbrew niektórym opiniom rynkowym będzie nadal stosowany, dla prostych scenariuszy komunikacyjnych

– wyjaśnia Jerzy Klimaszewski, prezes zarządu Tide Software.

Użytkownicy iPhone’ów będą od teraz korzystać zarówno ze starej technologii iMessage, jak i z nowej RCS. Dzięki wprowadzeniu RCS na iPhone’ach wiele dotychczasowych ograniczeń znika i pojawiają się nowe rozwiązania niedostępne wcześniej na styku iMessage i Androida. A to wszystko bez konieczności pobierania dodatkowych aplikacji.

Z RCS w iOS 18 będą mogli korzystać użytkownicy serii iPhone 16, ale także starszych modeli: iPhone 15, iPhone 14, iPhone 13, iPhone 12, iPhone 11, a także iPhone XS iPhone XS Max, iPhone XR oraz iPhone SE (2 gen).