Przyszedł czas na wyniki sprzedażowe na rynku laptopów. Miniony rok był jedną wielką bitwą miedzy Lenovo, a producentami z USA. Do czołówki załapał się też Acer.
Ostatnio mamy prawdziwy wysyp podsumowań rocznych. Pisaliśmy już o sektorach smartfonów, tabletów i chromebooków. W pierwszym z nich panuje zadowolenie, w drugim mocny niepokój. Trzeci to natomiast atmosfera cmentarna.
Jak wygląda to w segmencie laptopów? Rynek laptopów spowolnił w czwartym kwartale 2021 i zaliczył spadek o 1%. Sam rok udało się jednak skończyć ze wzrostem sięgającym 19%.
Jak donosi Strategy Analytics, na świecie w 2021 sprzedano 268,3 miliona laptopów. Największy kawałek tortu wykroił sobie Lenovo, który sprzedał 63,4 miliona laptopów. To 24% udziału w rynku. Na drugim miejscu jest tradycyjnie już drugi HP. Marka ta zawsze jest blisko Lenovo, ale rzadko kiedy jest w stanie wyprzedzić Chińczyków choćby na chwilę. HP sprzedał 59 milionów laptopów. Dało to 22% udziału w rynku. Na trzecim miejscu jest jak zwykle Dell, który sprzedał 45,7 miliona urządzeń. Przełożyło się to na 17% udziału w rynku.
Czwartą pozycję ma trzecia z kolei amerykańska firma. To Apple, który sprzedał 24,4 miliona laptopów. Dało to 9% udziału w rynku. Na piątej pozycji znalazła się druga w czołówce firma z Azji. Jest to Acer, który sprzedał 20,1 miliona laptopów i zdobył 7% rynku.
Zobacz: Lenovo Diablo, czyli Legion Phone 3, ma dwa wentylatory i obraz Pixelworks
Zobacz: Nawet 22 GB RAM w telefonie? Tak zrobi Lenovo
Źródło zdjęć: shutterstock
Źródło tekstu: Strategy Analytics
Reklama Thora. Straszne... Dobrze, że motyw nastoletnich lesbijek czy homoseksualnych superbohateró ...
A przeczytałeś w ogóle artykuł?
Pytanie czy wyświetla się tylko kafelek czy można obejrzeć faktycznie film. Bo jeśli to tylko kafele ...
PiS to złodzieje.
Nastepna kasa do przytulenia przez Pis, bo na pewno ta kasa nie trafi pod właściwy ADRES.