Canalys: Laptopy i Lenovo wielkimi wygranymi 2020
Analitycy Canalys w ekspresowym tempie zaprezentowali wyniki sprzedaży na rynku komputerów. Tron lidera utrzymał chiński Lenovo.

Początek nowego roku tradycyjnie jest czasem podsumowań tego, który dobiegł już końca. Tak samo jet też w świecie komputerów. W 2020 sprzedano 297 milionów tego typu urządzeń. To wzrost o 11% w porównaniu do roku poprzedniego. Z tych 297 milionów aż 79% stanowiły laptopy i mobilne stacje robocze. Ich stacjonarne i biurowe odpowiedniki to jedynie 21%. W liczbach bezwzględnych wynosi to 235,1 mln laptopów i 61,9 mln komputerów stacjonarnych. Sprzedaż pierwszych wzrosła o 44% w porównaniu do poprzedniego roku, natomiast sprzedaż drugich spadła o 20%.
Analitycy Canalys przedstawili też wyniki z podziałem na poszczególne marki. Na tronie utrzymał się Lenovo. Chiński producent powiększył przewagę nad amerykańskim HP. Wicelider oraz trzeci na podium Dell zanotowali niewielkie spadki. Lenovo, Apple i Acer - równie niewielkie wzrosty. Rynek komputerów jest zatem o wiele bardziej stały niż segment tabletów czy smartfonów. W tamtych sektorach ciągle spada też łączny udział procentowy innych marek niż czołowa piątka. Tutaj grupa pościgowa zanotowała kosmetyczny wzrost.