Uważaj - zaobserwowano wzmożony spam, wymierzony w klientów banków

Ostatnie tygodnie 2020 roku przyniosły bardzo dużą liczbę ataków spamerskich, wymierzonych w osoby korzystające z bankowości internetowej. Ucierpiały także firmy świadczące usługi płatnicze online.

Henryk Tur (HTur)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Uważaj - zaobserwowano wzmożony spam, wymierzony w klientów banków

Można powiedzieć, że spam związany z Covid-19 już się opatrzył, a od września nowym trendem jest są ataki phishingowe wymierzone przeciwko klientom banków oraz konsumentom robiącym zakupy online. Eksperci Bitdefender Antispam Labs wymieniają nazwy banków, pod które najczęściej podszywali się w trzech ostatnich miesiącach spamerzy: Standard Bank, Bank of America,  Wells Fargo, Western Union, La Banque, HSBC. W dniu 20 września 38% spośród wszystkich wiadomości dotyczących banków oraz instytucji finansowych zostało oznaczonych jako spam, zaś 25 października aż sześć na dziesięć e-mail związanych z sektorem bankowym miało na celu wyłudzenie danych od potencjalnej ofiary. Również w Czarny Piątek (29 listopada) niemal 31% otrzymanych przez internautów wiadomości pochodziło od spamerów podszywających się pod instytucje finansowe.

Dalsza część tekstu pod wideo

Oszuści są coraz lepsi w swoim działaniu - specjaliści z Bitdefendera zwracają uwagą na fakt, że tego typu e-maile są coraz bardziej dopracowane. Zawierają prawdziwe logo, specyficzny układ, właściwy dla firmowej korespondencji, a nawet branżowy żargon. Usypia to czujność odbiorców, zwłaszcza kiedy odbierają korespondencję za pośrednictwem tabletu bądź smartfona. Wśród najbardziej prześladowanych marek związanych ze świadczeniem płatniczych usług online znalazł się PayPal. Globalna kampania phishingowa, podszywająca się pod tę platformę, trafiła do skrzynek odbiorczych 21 października, kiedy 8 na 10 e-maili  oznaczono jako fałszywe. Użytkownicy otrzymali informację o podejrzanych aktywnościach mających miejsce na ich kontach PayPal. Dlatego przypominamy - zwracaj baczną uwagę na nadawcę wiadomości e-mail i pod żadnym pozorem nie przekazuj ważnych danych niezaufanym odbiorcom!