Google Workspace z nowymi funkcjami dla szybszej i łatwiejszej współpracy

Google ogłasza aktualizację Smart Canvas dla swojego pakietu Workspace. Ma ona ułatwić użytkownikom utrzymywanie kontaktów, koncentrację na zadaniach oraz przekształcanie pomysłów w konkretne projekty. Jak obiecuje gigant z Mountain View, poszczególne narzędzia staną się teraz jeszcze bardziej elastyczne, interaktywne i inteligentne.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Google Workspace z nowymi funkcjami dla szybszej i łatwiejszej współpracy

Przez długi czas sposoby, w jaki ludzie współpracowali, były definiowane przez narzędzia stworzone jeszcze w ubiegłym wieku, które nie są w stanie zaspokoić potrzeb współpracy w przyszłości. W Google jesteśmy pionierami nowoczesnych metod współpracy i postrzegamy to zarówno jako nasz obowiązek, jak i szansę, by kierować Google Workspace w stronę tworzenia nowych sposobów pracy. Aktualizacja “Smart Canvas” to kolejny krok w kierunku realizacji tej obietnicy.

– powiedział Javier Soltero, wiceprezes Google i dyrektor generalny Google Workspace

Dalsza część tekstu pod wideo

Pogłębiona współpraca nad tworzonymi treściami jest podstawą do tworzenia przewagi konkurencyjnej. Ponieważ wiele organizacji szuka coraz lepszych sposobów, by ułatwić pracownikom wymianę informacji i danych w hybrydowym środowisku pracy, Google Workspace oferuje wiele funkcjonalności, które w tym pomogą.

 – powiedziała Maribel Lopez, założycielka i główna analityczka w Lopez Research

Bardziej elastyczne i pomocne metody współpracy

Nowe, interaktywne elementy Google Workspace łączą współpracowników, treści i wydarzenia w jedno spójne doświadczenie, a elastyczne formaty eliminują niepotrzebne ograniczenia.

Nowe elementy:

  • Inteligentne okienka w Dokumentach - wystarczy wpisać @, by zobaczyć listę sugerowanych plików, współpracowników czy spotkań i zamieścić je w dokumencie. W nadchodzących miesiącach funkcja ta będzie dostępna również w Arkuszach.
  • “Checklisty” pomagają użytkownikom sprawnie monitorować i odhaczać zadania w Dokumentach. Funkcja ta zostanie wkrótce zintegrowana z Listą zadań Google, dzięki czemu zespoły będą mogły przypisywać zadania do konkretnych osób i lepiej zarządzać listą rzeczy do zrobienia w Google Workspace.
  • Szablony tabel w Dokumentach umożliwiają użytkownikom na przykład tworzenie tabel do głosowania, aby zebrać opinie zespołu czy tabel do śledzenia projektów. Ma to pomóc użytkownikom w bieżącym monitorowaniu postępów. Nowy szablon dokumentu do tworzenia notatek ze spotkań będzie automatycznie importować wszelkie istotne informacje z zaproszenia na spotkanie z Kalendarza.

Nowe formaty:

  • Format bez podziału na strony w Dokumentach pozwoli użytkownikom usunąć ograniczenia wyznaczane przez marginesy i krawędzie stron, aby stworzyć większą przestrzeń, która dopasuje się do urządzenia lub ekranu, z którego korzystają.
  • Nowe widoki w Arkuszach pomogą użytkownikom lepiej zarządzać danymi i z nich korzystać, Widok osi czasu ułatwi i przyspieszy śledzenie zadań, umożliwiając użytkownikom organizowanie zasobów według właściciela, kategorii, kampanii lub dowolnego innego kryterium.

Łatwiejszy kontakt między współpracownikami

Google Workspace lepiej zintegruje ze sobą narzędzia do komunikacji i współpracy, dzięki czemu użytkownicy będą mogli włączać treści, nad którymi pracują, do prowadzonych rozmów i odwrotnie:

  • prezentowanie treści w Google Meet bezpośrednio z Dokumentów, Arkuszy i Prezentacji w przeglądarce,
  • Google Meet bezpośrednio w Dokumentach, Arkuszach i Prezentacji zostanie udostępniony jesienią tego roku i pozwoli ludziom prowadzić rozmowy w trakcie współpracy nad plikami,
  • więcej miejsca, by widzieć współpracowników i treści w niedawno odświeżonym interfejsie Meet pozwala użytkownikom przypinać treści i rozmowy wideo, a także wyłączać własną transmisję, co ułatwia koncentrację i pomaga w walce ze zmęczeniem wirtualnymi spotkaniami,
  • tworzenie i edytowanie Arkuszy i Dokumentów w pokojach Czatu to funkcja dostępna już w przeglądarce i umożliwia zespołom bezpośrednie przejście od dyskusji na Czacie do wspólnego tworzenia i przeglądania treści. Ta funkcjonalność pojawi się również w najbliższych tygodniach w Prezentacjach,
  • emotikony w Dokumentach, które pojawią się w ciągu najbliższych kilku miesięcy, pozwolą współpracownikom na śledzenie wzajemnych reakcji w trakcie wspólnej pracy.

Pracuj mądrzej i bezpieczniej

Każdego miesiąca Google Workspace proponuje dwa miliardy gramatycznych sugestii w Dokumentach i skraca czas wyszukiwania plików o 50% dzięki inteligentnym funkcjom Priorytetowe i Szybki dostęp w Dysku. Teraz Google ogłasza wprowadzenie kolejnych inteligentnych funkcji w kilku kluczowych obszarach:

  • dodatkowe funkcje wspierające pisanie w Dokumentach będą wyświetlać ostrzeżenia o możliwym użyciu słów obraźliwych, a także inne sugestie stylistyczne, które przyspieszą edycję materiałów i poprawią przejrzystość tekstu,
  • szerszy zakres analizy wspomaganej w Arkuszach w przeglądarce zawiera sugestie, które pomogą w tworzeniu formuł i rozwiązywaniu problemów, dzięki czemu wyciąganie wniosków z danych staje się prostsze, nie tylko dla analityków.