Google Workspace z nowymi funkcjami dla szybszej i łatwiejszej współpracy
Google ogłasza aktualizację Smart Canvas dla swojego pakietu Workspace. Ma ona ułatwić użytkownikom utrzymywanie kontaktów, koncentrację na zadaniach oraz przekształcanie pomysłów w konkretne projekty. Jak obiecuje gigant z Mountain View, poszczególne narzędzia staną się teraz jeszcze bardziej elastyczne, interaktywne i inteligentne.

Przez długi czas sposoby, w jaki ludzie współpracowali, były definiowane przez narzędzia stworzone jeszcze w ubiegłym wieku, które nie są w stanie zaspokoić potrzeb współpracy w przyszłości. W Google jesteśmy pionierami nowoczesnych metod współpracy i postrzegamy to zarówno jako nasz obowiązek, jak i szansę, by kierować Google Workspace w stronę tworzenia nowych sposobów pracy. Aktualizacja “Smart Canvas” to kolejny krok w kierunku realizacji tej obietnicy.
– powiedział Javier Soltero, wiceprezes Google i dyrektor generalny Google Workspace
Pogłębiona współpraca nad tworzonymi treściami jest podstawą do tworzenia przewagi konkurencyjnej. Ponieważ wiele organizacji szuka coraz lepszych sposobów, by ułatwić pracownikom wymianę informacji i danych w hybrydowym środowisku pracy, Google Workspace oferuje wiele funkcjonalności, które w tym pomogą.
– powiedziała Maribel Lopez, założycielka i główna analityczka w Lopez Research



Zobacz: Android 12: największa przemiana od czasów powstania systemu Google
Zobacz: Google I/O 2021: Flutter dostał Google Pay, wsparcie Microsoftu i Samsunga
Bardziej elastyczne i pomocne metody współpracy
Nowe, interaktywne elementy Google Workspace łączą współpracowników, treści i wydarzenia w jedno spójne doświadczenie, a elastyczne formaty eliminują niepotrzebne ograniczenia.
Nowe elementy:
- Inteligentne okienka w Dokumentach - wystarczy wpisać @, by zobaczyć listę sugerowanych plików, współpracowników czy spotkań i zamieścić je w dokumencie. W nadchodzących miesiącach funkcja ta będzie dostępna również w Arkuszach.
- “Checklisty” pomagają użytkownikom sprawnie monitorować i odhaczać zadania w Dokumentach. Funkcja ta zostanie wkrótce zintegrowana z Listą zadań Google, dzięki czemu zespoły będą mogły przypisywać zadania do konkretnych osób i lepiej zarządzać listą rzeczy do zrobienia w Google Workspace.
- Szablony tabel w Dokumentach umożliwiają użytkownikom na przykład tworzenie tabel do głosowania, aby zebrać opinie zespołu czy tabel do śledzenia projektów. Ma to pomóc użytkownikom w bieżącym monitorowaniu postępów. Nowy szablon dokumentu do tworzenia notatek ze spotkań będzie automatycznie importować wszelkie istotne informacje z zaproszenia na spotkanie z Kalendarza.
Nowe formaty:
- Format bez podziału na strony w Dokumentach pozwoli użytkownikom usunąć ograniczenia wyznaczane przez marginesy i krawędzie stron, aby stworzyć większą przestrzeń, która dopasuje się do urządzenia lub ekranu, z którego korzystają.
- Nowe widoki w Arkuszach pomogą użytkownikom lepiej zarządzać danymi i z nich korzystać, Widok osi czasu ułatwi i przyspieszy śledzenie zadań, umożliwiając użytkownikom organizowanie zasobów według właściciela, kategorii, kampanii lub dowolnego innego kryterium.
Łatwiejszy kontakt między współpracownikami
Google Workspace lepiej zintegruje ze sobą narzędzia do komunikacji i współpracy, dzięki czemu użytkownicy będą mogli włączać treści, nad którymi pracują, do prowadzonych rozmów i odwrotnie:
- prezentowanie treści w Google Meet bezpośrednio z Dokumentów, Arkuszy i Prezentacji w przeglądarce,
- Google Meet bezpośrednio w Dokumentach, Arkuszach i Prezentacji zostanie udostępniony jesienią tego roku i pozwoli ludziom prowadzić rozmowy w trakcie współpracy nad plikami,
- więcej miejsca, by widzieć współpracowników i treści w niedawno odświeżonym interfejsie Meet pozwala użytkownikom przypinać treści i rozmowy wideo, a także wyłączać własną transmisję, co ułatwia koncentrację i pomaga w walce ze zmęczeniem wirtualnymi spotkaniami,
- tworzenie i edytowanie Arkuszy i Dokumentów w pokojach Czatu to funkcja dostępna już w przeglądarce i umożliwia zespołom bezpośrednie przejście od dyskusji na Czacie do wspólnego tworzenia i przeglądania treści. Ta funkcjonalność pojawi się również w najbliższych tygodniach w Prezentacjach,
- emotikony w Dokumentach, które pojawią się w ciągu najbliższych kilku miesięcy, pozwolą współpracownikom na śledzenie wzajemnych reakcji w trakcie wspólnej pracy.
Pracuj mądrzej i bezpieczniej
Każdego miesiąca Google Workspace proponuje dwa miliardy gramatycznych sugestii w Dokumentach i skraca czas wyszukiwania plików o 50% dzięki inteligentnym funkcjom Priorytetowe i Szybki dostęp w Dysku. Teraz Google ogłasza wprowadzenie kolejnych inteligentnych funkcji w kilku kluczowych obszarach:
- dodatkowe funkcje wspierające pisanie w Dokumentach będą wyświetlać ostrzeżenia o możliwym użyciu słów obraźliwych, a także inne sugestie stylistyczne, które przyspieszą edycję materiałów i poprawią przejrzystość tekstu,
- szerszy zakres analizy wspomaganej w Arkuszach w przeglądarce zawiera sugestie, które pomogą w tworzeniu formuł i rozwiązywaniu problemów, dzięki czemu wyciąganie wniosków z danych staje się prostsze, nie tylko dla analityków.