[Aktualizacja] Pajacyki: Samsung przypadkiem wysłał powiadomienie, setki osób panikują
Wielu użytkowników smartfonów Galaxy zauważyło dziś rano powiadomienie o treści „1”. Spokojnie, to tylko pomyłka testerów Samsunga.
![[Aktualizacja] Pajacyki: Samsung przypadkiem wysłał powiadomienie, setki osób panikują](https://telepolis.pl//images/2020/02/samsung-galaxy-s20-premiera/samsung-galaxy-s20-tylny-aparat.jpg)
Proszę się rozejść, tu nie ma nic do oglądania
Posiadacze smartfonów Galaxy w różnych krajach otrzymali powiadomienie od usługi Find My Mobile o treści „1”. Powiadomienie pokazało się między innymi w USA i Korei Płd. Zauważyło je również wielu czytelników TELEPOLIS.PL na smartfonach z polskiej dystrybucji. Powiadomienie pojawiło się na różnych modelach. Na Twitterze użytkownicy wymieniają między innymi Galaxy S8, Note8, Galaxy A50S, Note10+ i nowiutki Galaxy Z Flip.
Huh. Girlfriend and I just had exactly the same Samsung push notification: her Note 10+ and my Galaxy Z Flip each alerted with a Find My Mobile notification. When tapped, it disappeared. Different Samsung accounts on each phone.
— Michael Fisher (@theMrMobile) February 20, 2020
Theories? pic.twitter.com/0NgVCWAjBe
Zwykle takie powiadomienie oznacza, że ze smartfonem dzieje się coś niedobrego. Usługa Find My Mobile służy do odnalezienia zgubionego urządzenia i zdalnego czyszczenia danych w przypadku kradzieży. Nic dziwnego, że wielu użytkowników spanikowało. Niektórzy twierdzą nawet, że po odczytaniu powiadomienia ich smartfony zaczęły zużywać więcej energii. Pewnie tak było, bo na gwałt szukali rozwiązania w internecie i wrzucali zrzuty ekranu do mediów społecznościowych.



Zobacz: Samsung Galaxy S20 będzie miał wersję 4G
Zobacz: Samsung Galaxy A71 - bardzo dobry telefon ze średniej półki cenowej
Zobacz: Samsung Galaxy S20 - polska cena i pierwsze wrażenia
To wynik drobnego błędu w wewnętrznych testach usługi. Zwykły wypadek przy pracy, co może zdarzyć się każdemu, choć nie powinno. Kluczowe jest tu, że Samsung nie informuje o ryzyku włamania lub sabotażu bardzo ważnej z punktu bezpieczeństwa usługi.
Potwierdziły to oddziały w Korei i Belgii. Rzecznicy Samsunga zapewniają, że powiadomienie nie ma żadnego wpływu na działanie smartfonów i można je spokojnie zignorować.
AKTUALIZACJA:
Samsung wydał oficjalne stanowisko w tej sprawie:
Powiadomienie zostało wysłane niezamierzenie do ograniczonej liczby urządzeń Galaxy. Pragniemy zapewnić naszych użytkowników, że nie wpływa ono w żaden sposób na funkcjonowanie ich urządzeń. Przepraszamy za niedogodności i zapewniamy, że podobne zdarzenie nie będzie miało miejsca w przyszłości.
Biuro prasowe Samsung Electronics Polska