Samsung pewnym liderem sprzedaży smartfonów. Huawei ciągle rośnie, za to Apple stale traci
Strategy Analytics oraz Counterpoint zaprezentowały wyniki sprzedaży smartfonów w II kwartale 2019 roku. Analizy są zbliżone i pokazują, że Samsung jest niezagrożonym liderem rynku. Pomimo kryzysu Huawei pozostaje drugi przy ciągłym wzroście sprzedaży. Cały czas coraz mniej urządzeń sprzedaje Apple. Chińskie firmy stabilnie okupują kolejne miejsca.

Problemy z Galaxy Fold w żaden sposób nie zachwiały pozycji Samsunga. Koreańczycy pozostają pewnym liderem rynku i jak na razie nic nie wskazuje na to, aby ta sytuacja miała ulec zmianie. Dynamiczny wzrost sprzedaży Huaweia został zastopowany przez wydarzenia z ostatnich tygodni, co mimo wszystko nie przeszkodziło Chińczykom w zanotowaniu lepszej sprzedaży niż przed rokiem.
Zobacz: Huawei z bardzo dobrymi wynikami finansowymi pomimo problemów
Zobacz: Samsung ma pomysł: smartfon (?) otwierany jak scyzoryk, trzy ekrany



Apple wygląda coraz gorzej i jeśli nowe iPhone'y nie pokażą nic rewolucyjnego, a w zasadzie już wiemy że tak będzie, to firma może spaść z podium na rzecz chińskich producentów. Xiaomi i Oppo czają się na miejscach 4-5 i szczególnie ta pierwsza firma może niedługo myśleć o wskoczeniu na trzecią pozycję. Tym bardziej, że Xiaomi zawsze w II połowie roku prezentuje kilka nowych modeli.
Zobacz: Sprzedaż iPhone’ów spada, Apple Watcha - rośnie. Wyniki Apple za Q3
Zobacz: Tak wyglądają iPhone'y XI. Aparat to największa nowość
Dane Counterpoint dodatkowo pokazują dalsze miejsca. Dzięki temu widzimy, że bardzo solidnie radzi sobie Lenovo (wraz z Motorolą) notując wzrost sprzedaży, z kolei Realme bije rekordy popularności, solidnie radzi sobie również HDM Global czyli Nokia, a spory spadek sprzedaży zanotował LG.
Zobacz: LG: spadek sprzedaży smartfonów to wina polityki cenowej chińskich firm
Zobacz: Test Motorola One Vision - kinowy ekran i dużo przyjemności z użytkowania
Sprzedaż smartfonów w II kwartale 2019 roku wg Strategy Analytics (w mln egzemplarzy):
Producent | Sprzedaż w 2Q2018 | Sprzedaż w 2Q2019 | Udział w rynku w 2Q2018 | Udział w rynku w 2Q2019 |
Samsung | 71,5 | 76,3 | 20.4% | 22.3% |
Huawei | 54,2 | 58,7 | 15.5% | 17.2% |
Apple | 41,3 | 38,0 | 11.8% | 11.1% |
Xiaomi | 32,0 | 32,0 | 9.1% | 9.4% |
OPPO | 30,2 | 29,8 | 8.6% | 8.7% |
Inni | 121,2 | 106,6 | 34.6% | 31.2% |
Łącznie | 350,4 | 341,4 | 100.0% | 100.0% |
Sprzedaż smartfonów w II kwartale 2019 roku wg Counterpoint (w mln egzemplarzy):
Producent | Sprzedaż w 2Q2018 | Sprzedaż w 2Q2019 | Udział w rynku w 2Q2018 | Udział w rynku w 2Q2019 |
Samsung | 71,5 | 76,6 | 19,6% | 21,3% |
Huawei | 54,2 | 56,7 | 14,3% | 15,8% |
Apple | 41,3 | 36,4 | 11,3% | 10,1% |
Xiaomi | 32,0 | 32,3 | 8,8% | 9,0% |
OPPO | 29,6 | 29,0 | 8,1% | 8,1% |
Vivo | 26,5 | 27,0 | 7,3% | 7,5% |
Lenovo i Motorola | 9,0 | 9,5 | 2,5% | 2,6% |
LG | 9,8 | 8,0 | 2,7% | 2,2% |
Nokia | 4,0 | 4,8 | 1,1% | 1,3% |
Realme | 0,5 | 4,7 | 0,1% | 1,3% |
Inni | 86 | 75 | 23,6% | 20,8% |
Łącznie | 364,3 | 360 | 100,0% | 100,0% |