DAJ CYNK

Samsung pewnym liderem sprzedaży smartfonów. Huawei ciągle rośnie, za to Apple stale traci

31.07.2019

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 6533

Ważne 0

0

Strategy Analytics oraz Counterpoint zaprezentowały wyniki sprzedaży smartfonów w II kwartale 2019 roku. Analizy są zbliżone i pokazują, że Samsung jest niezagrożonym liderem rynku. Pomimo kryzysu Huawei pozostaje drugi przy ciągłym wzroście sprzedaży. Cały czas coraz mniej urządzeń sprzedaje Apple. Chińskie firmy stabilnie okupują kolejne miejsca.

Problemy z Galaxy Fold w żaden sposób nie zachwiały pozycji Samsunga. Koreańczycy pozostają pewnym liderem rynku i jak na razie nic nie wskazuje na to, aby ta sytuacja miała ulec zmianie. Dynamiczny wzrost sprzedaży Huaweia został zastopowany przez wydarzenia z ostatnich tygodni, co mimo wszystko nie przeszkodziło Chińczykom w zanotowaniu lepszej sprzedaży niż przed rokiem.

Zobacz: Huawei z bardzo dobrymi wynikami finansowymi pomimo problemów
Zobacz: Samsung ma pomysł: smartfon (?) otwierany jak scyzoryk, trzy ekrany

Apple wygląda coraz gorzej i jeśli nowe iPhone'y nie pokażą nic rewolucyjnego, a w zasadzie już wiemy że tak będzie, to firma może spaść z podium na rzecz chińskich producentów. Xiaomi i Oppo czają się na miejscach 4-5 i szczególnie ta pierwsza firma może niedługo myśleć o wskoczeniu na trzecią pozycję. Tym bardziej, że Xiaomi zawsze w II połowie roku prezentuje kilka nowych modeli.

Zobacz: Sprzedaż iPhone’ów spada, Apple Watcha - rośnie. Wyniki Apple za Q3
Zobacz: Tak wyglądają iPhone'y XI. Aparat to największa nowość

Dane Counterpoint dodatkowo pokazują dalsze miejsca. Dzięki temu widzimy, że bardzo solidnie radzi sobie Lenovo (wraz z Motorolą) notując wzrost sprzedaży, z kolei Realme bije rekordy popularności, solidnie radzi sobie również HDM Global czyli Nokia, a spory spadek sprzedaży zanotował LG.

Zobacz: LG: spadek sprzedaży smartfonów to wina polityki cenowej chińskich firm
Zobacz: Test Motorola One Vision - kinowy ekran i dużo przyjemności z użytkowania

Sprzedaż smartfonów w II kwartale 2019 roku wg Strategy Analytics (w mln egzemplarzy):

Producent Sprzedaż w 2Q2018 Sprzedaż w 2Q2019 Udział w rynku w 2Q2018 Udział w rynku w 2Q2019
Samsung 71,5 76,3 20.4% 22.3%
Huawei 54,2 58,7 15.5% 17.2%
Apple 41,3 38,0 11.8% 11.1%
Xiaomi 32,0 32,0 9.1% 9.4%
OPPO 30,2 29,8 8.6% 8.7%
Inni 121,2 106,6 34.6% 31.2%
Łącznie 350,4 341,4 100.0% 100.0%

 Sprzedaż smartfonów w II kwartale 2019 roku wg Counterpoint (w mln egzemplarzy):

Producent Sprzedaż w 2Q2018 Sprzedaż w 2Q2019 Udział w rynku w 2Q2018 Udział w rynku w 2Q2019
Samsung 71,5 76,6 19,6% 21,3%
Huawei 54,2 56,7 14,3% 15,8%
Apple 41,3 36,4 11,3% 10,1%
Xiaomi 32,0 32,3 8,8% 9,0%
OPPO 29,6 29,0 8,1% 8,1%
Vivo 26,5 27,0 7,3% 7,5%
 Lenovo i Motorola 9,0 9,5 2,5% 2,6%
LG 9,8 8,0 2,7% 2,2%
Nokia 4,0 4,8 1,1% 1,3%
Realme 0,5 4,7 0,1% 1,3%
Inni 86 75 23,6% 20,8%
Łącznie 364,3 360 100,0% 100,0%

Źródło tekstu: Strategy Analytics; Counterpoint; wł

Przewiń w dół do następnego wpisu