Apple wprowadziło nowe narzędzie do sklepu App Store. Od teraz użytkownicy mogą zgłaszać konkretne aplikacje jako próbę oszustwa.
Co powinien zrobić użytkownik iPhone'a, jeśli w App Store trafi na niebezpieczną aplikację lub próbę oszustwa? Do niedawna był z tym problem. Co prawda teoretycznie istniał sposób, by zgłosić problemy z danym programem, ale cała procedura była stosunkowo skomplikowana, a właściwy formularz trudny do odnalezienia, jeśli się wcześniej nie wiedziało, gdzie szukać. No ale czemu miałoby być inaczej, skoro według oficjalnej linii Apple App Store to oaza bezpieczeństwa w pełnym zagrożeń Internecie? Na całe szczęście do giganta z Cupertino chyba wreszcie dotarło, że wcale tak różowo nie jest i postanowił coś z tym faktem zrobić.
U niektórych użytkowników na stronach poszczególnych aplikacji pojawił się dodatkowy link, opisany jako "Report a Problem". Odsyła on do prostego formularza, w którym możemy wskazać, co nam nie pasuje w danym programie. Co ważne, w przeciwieństwie do dotychczasowych kanałów komunikacji, próba oszustwa została wymieniona jako odrębna kategoria problemu.
In a major reversal, Apple quietly added back the “Report a Problem” @AppStore button in iOS 15: pic.twitter.com/UopiPDEV7e
— Kosta Eleftheriou (@keleftheriou) October 3, 2021
Ta drobna zmiana sygnalizuje duży zwrot w polityce Apple, które dotychczas miało tendencję do malowania trawy na zielono i udawania, że zamknięty charakter App Store jest dla użytkowników wystarczającą gwarancją bezpieczeństwa. Niestety na razie nowy formularz został udostępniony wyłącznie wybranym użytkownikom. Nie wiemy czy i kiedy dojdzie do jego szerszej implementacji, choć trzymamy kciuki, by nastąpiło to jak najszybciej.
Zobacz: Apple: nie chcieliście iPhone'a Mini? To dostaniecie iPhone'a Max
Zobacz: Kradziony iPhone nie jest bezużyteczny. Można płacić Apple Pay
Źródło zdjęć: Unsplash
Źródło tekstu: The Verge, Twitter (@keleftheriou)