Piszą na oficjalnym czacie, ale nie mają dobrych zamiarów
"Twoja rezerwacja nie została w pełni potwierdzona" - jeśli dostałeś tego typu wiadomość, zaraz po tym, jak dokonałeś upragnionej rezerwacji, uważaj. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jej autorem wcale nie jest znana platforma Booking.com.

Jeśli dostałeś tego typu wiadomość, która dodatkowo prosi cię o potwierdzenie płatności w celu zachowania zarezerwowanego właśnie zakwaterowania przez Booking.com, nie klikaj w załączony do niej link. Zatrzymaj się na chwilę i dokonaj głębszej analizy całej wiadomości.
Na pierwszy rzut oka, wszystko może wydawać się całkowicie legalne i na miejscu, ale może to także być jedno z wielu oszustw, mających na celu wyłudzenie pieniędzy od osób korzystającej z tej znanej strony internetowej.



Wiadomości-pułapki
Wiadomość taka informuje, że jeśli rezerwacja nie zostanie ponownie potwierdzona w ciągu kilku godzin, zostanie anulowana. A kiedy tylko klient wprowadzi dane swojej karty kredytowej, cyberprzestępcy je natychmiast przechwycą i użyją do wykradania pieniędzy z konta.
Jak podaje Watchlist Internet, że często kontakt tego typu odbywa się nie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub wiadomości, lecz przy użyciu oficjalnego kanału komunikacji między obiektem noclegowym a gościem, czyli czatu Booking.com. Dlatego można zrozumieć, dlaczego ofiary tak łatwo dały się nabrać, nie podejrzewając nawet, że coś może być nie tak.
Jak to możliwe?
Prawdopodobnie, przestępcy uzyskali dane logowania do hotelu lub operatorów wynajmowanych mieszkań i dzięki temu mogą w ich imieniu logować się na konta w Booking.com, przeglądać ich rezerwacje i kontaktować się z klientami za pośrednictwem czatu.
Jak się przed tym ustrzec?
Rzecznicy praw konsumentów są zgodni w jednym - radzą swoim klientom, aby nigdy nie podawali danych kart kredytowych na stronach internetowych, do których prowadzą linki z wiadomości. Nawet jeśli takie linki są wysyłane bezpośrednio z czatu Booking.com.