To jest największy hit Netflixa. Kiedy w Polsce?
Chyba można już powiedzieć, że to zdecydowanie największy hit Netflixa. Nie chodzi o żaden serial lub film.

Netflix, pomimo rosnących cen, wciąż pozostaje najpopularniejszym serwisem streamingowym na świecie. Co prawda aktualna liczba subskrybentów nie jest znana, ale pod koniec 2024 roku było ich już ponad 301 mln. Duża w tym zasługa nowego hitu platformy.
To największy hit Netflixa
Okazuje się, że największym hitem Netflixa jest w tym momencie nowy, najtańszy plan z reklamami. Ten zadebiutował w 2022 roku. Jest dostępny między innymi w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Danii, Szwecji, Norwegii, Japonii, Australii, Korei Południowej i Brazylii.



Podczas wydarzenia Upfront szefowa Netflixa ds. reklam — Amy Reinhard — przyznała, że z tego planu korzysta już 94 mln subskrybentów na całym świecie. To niemal jedna trzecia wszystkich użytkowników Netflixa. Warto przypomnieć, że w maju 2023 roku było ich zaledwie 5 mln, a rok temu 40 mln. Widać, że tempo wzrostu jest ogromne.
Plan z reklamami jest tańszy od pozostałych pakietów. Jednak użytkownicy muszą liczyć się z koniecznością oglądania 15- lub 30-sekundowych spotów reklamowych przed i w trakcie filmów oraz seriali. Ich długość nie powinna być dłuższa niż 4-5 minut na każdą godzinę oglądania.
Na razie nie wiadomo, kiedy plan z reklamami trafi do Polski. Być może nasz rynek reklamowy jest zbyt mały, aby zapewnić platformie wystarczające zyski.