To jest największy hit Netflixa. Kiedy w Polsce?

Chyba można już powiedzieć, że to zdecydowanie największy hit Netflixa. Nie chodzi o żaden serial lub film.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
To jest największy hit Netflixa. Kiedy w Polsce?

Netflix, pomimo rosnących cen, wciąż pozostaje najpopularniejszym serwisem streamingowym na świecie. Co prawda aktualna liczba subskrybentów nie jest znana, ale pod koniec 2024 roku było ich już ponad 301 mln. Duża w tym zasługa nowego hitu platformy.

Dalsza część tekstu pod wideo

To największy hit Netflixa

Okazuje się, że największym hitem Netflixa jest w tym momencie nowy, najtańszy plan z reklamami. Ten zadebiutował w 2022 roku. Jest dostępny między innymi w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Danii, Szwecji, Norwegii, Japonii, Australii, Korei Południowej i Brazylii.

Podczas wydarzenia Upfront szefowa Netflixa ds. reklam — Amy Reinhard — przyznała, że z tego planu korzysta już 94 mln subskrybentów na całym świecie. To niemal jedna trzecia wszystkich użytkowników Netflixa. Warto przypomnieć, że w maju 2023 roku było ich zaledwie 5 mln, a rok temu 40 mln. Widać, że tempo wzrostu jest ogromne.

Plan z reklamami jest tańszy od pozostałych pakietów. Jednak użytkownicy muszą liczyć się z koniecznością oglądania 15- lub 30-sekundowych spotów reklamowych przed i w trakcie filmów oraz seriali. Ich długość nie powinna być dłuższa niż 4-5 minut na każdą godzinę oglądania.

Na razie nie wiadomo, kiedy plan z reklamami trafi do Polski. Być może nasz rynek reklamowy jest zbyt mały, aby zapewnić platformie wystarczające zyski.