DAJ CYNK

Polscy klienci Ubera - wysokie oceny, które można jeszcze poprawić

Dodane przez: msnet

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 2923

Klient w Uberze jest mniej awanturujący się

Firma Uber podzieliła się danymi dotyczącymi ocen użytkowników, którzy korzystają z jej usług. Raport Uber Rider Ratings Report podaje, że polscy użytkownicy zajęli piąte miejsce na świecie na 69 krajów, w których dostępna jest aplikacja. Są też inne informacje o tym, jak Polacy korzystają z Ubera.

Możliwość wzajemnego oceniania w aplikacji Uber ma na celu zarówno promowanie wzajemnego szacunku między kierowcami i użytkownikami, jak również wzmacnianie całej społeczności osób korzystających z aplikacji. Po każdym wykonanym przejeździe użytkownicy i kierowcy mają możliwość przyznania sobie wzajemnie od 1 do 5 gwiazdek, na podstawie wspólnych doświadczeń z przejazdu. Wszystkie kursy są sumowane, a ogólna ocena jest wyświetlana obydwu stronom w postaci średniej. Oceny są anonimowe. Uber podkreśla, że szczera, konstruktywna i pełna szacunku informacja zwrotna po wykonanym przejeździe jest wartością dodaną i powinna być ważna dla wszystkich osób korzystających z aplikacji.

Zobacz: FREE NOW przejmuje kierowców z Ubera i innych platform. W styczniu przeszło ich już tysiąc
Zobacz: Uber przeciw oszustwom: nowa funkcja weryfikowania tożsamości

Z tego względu Uber, po raz pierwszy w swojej historii, publikuje raport prezentujący dane dotyczące ocen użytkowników aplikacji na całym świecie. Zawiera on analizę wszystkich przejazdów wykonanych od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 roku.

Uber samochód pasażerka

Polscy użytkownicy znaleźli się na 5 miejscu wśród 10 najlepiej ocenianych krajów na świecie. Pełna dziesiątka to:

  1. Chorwacja,
  2. Paragwaj,
  3. Niemcy,
  4. Ukraina,
  5. Polska,
  6. Hiszpania,
  7. Portugalia,
  8. Argentyna,
  9. Chile,
  10. Japonia.

Najlepiej oceniani są Ślązacy

Aplikacja Uber jest dostępna w 7 lokalizacjach w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku. Ich kolejność w kontekście oceny użytkowników korzystających z platformy wygląda następująco:

  1. Śląsk,
  2. Poznań,
  3. Kraków,
  4. Trójmiasto,
  5. Łódź,
  6. Wrocław,
  7. Warszawa.

5 gwiazdek - kiedy najłatwiej, a kiedy najtrudniej?

Uber dzieli się danymi, aby pomóc użytkownikom zwiększyć ich szansę na wysoką ocenę. Analiza milionów danych z aplikacji pokazuje, że kierowcy najchętniej przyznają im najwyższe noty pomiędzy 6:00 - 10:00 rano. Przy czym, “pierwsza piątka” godzin jest taka:

  1. 7:00,
  2. 8:00,
  3. 6:00,
  4. 9:00,
  5. 10:00.

Poniedziałek jest na świecie dniem, w którym istnieje najwyższa szansa, że użytkownik uzyska 5 gwiazdek. Podczas, gdy w Polsce - podobnie jak w Stanach Zjednoczonych - tym dniem jest piątek.

Zobacz: iTaxi podsumowuje kolejny rok działalności. Kursy co 15 sekund i dojazd do klienta w 5 minut
Zobacz: Kraków testuje autonomiczny tramwaj

Kierowcy korzystający z aplikacji Uber na całym świecie najmniej chętnie wystawiają ocenę 5 od północy do godziny 4 nad ranem. Godziny, w których użytkownicy najmniej mogą się spodziewać najwyższej noty, prezentują się w następujący sposób:

  1. 3:00,
  2. 2:00,
  3. 4:00,
  4. 1:00,
  5. Północ.

Niedziela jest dniem, w którym kierowcy są najmniej skorzy do przyznawania najwyższych ocen swoim pasażerom.

Jak poprawić swoją ocenę?

W celu przypomnienia podstaw dotyczących przejazdów z wzajemnym szacunkiem, Uber przeprowadził wśród kierowców korzystających z aplikacji ankietę dotyczącą negatywnych czynników, które mogą mieć wpływ na obniżenie oceny użytkownika po przejeździe. Warto się ich wystrzegać, jeśli chcemy mieć w aplikacji jak najwyższe oceny.

Uber pasażerka

5 rzeczy, których sam byś oczekiwał od swojego pasażera:

  1. Nie spóźniaj się. Bądź gotowy do drogi, jak tylko twój kierowca przyjedzie na miejsce odbioru.
  1. Unikaj trzaskania drzwiami. Jeśli chcesz okazać kierowcy szacunek, powinieneś ostrożnie obchodzić się z jego autem.
  1. Nie słuchaj zbyt głośnej muzyki. W prośbie o włączenie muzyki nie ma nic złego. Warto się jednak upewnić, czy kierowca nie będzie miało nic przeciwko i czy nie gra ona zbyt głośno.
  1. Jedzenie i picie podczas przejazdu. Kierowcy sugerują, żeby użytkownicy zapytali przed rozpoczęciem kursu, czy mogą jeść i pić w aucie. Widok tłustych plam po pizzy na tylnym siedzeniu nie jest niczym przyjemnym. Kierowca będzie musiał wtedy posprzątać swoje auto. Niewykluczone też, że obciąży użytkownika dodatkową opłatą za sprzątanie.
  1. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Kierowcy mają świadomość, że odpowiadają w trakcie przejazdu zarówno za bezpieczeństwo swoje, jak i pasażerów. Dla Ubera najwyższy poziom bezpieczeństwa również jest priorytetem, dlatego firma wciąż podejmuje działania usprawniające w tym zakresie. Dzięki temu może na bieżąco wychodzić naprzeciw oczekiwaniom zarówno kierowców, jak i pasażerów.

Uber ma nadzieję, że stosowanie się do powyższych wskazówek zwiększy szansę każdego użytkownika, korzystającego z aplikacji, na jak najwyższą ocenę. Więcej informacji na temat Kodeksu Społeczności Ubera i szczegóły dotyczące przyznawania ocen można znaleźć pod adresem www.uber.com/newsroom/safety-and-respect-for-all/.

Zobacz: Normy PEM - jest rozporządzenie ministra klimatu w sprawie kontroli ich przestrzegania
Zobacz: Wyniki T-Mobile Polska za 4Q2019 - coraz więcej klientów, budowa usług konwergentnych

Przewiń w dół do następnego wpisu