InPost po 1Q2025: dobre wyniki i 50 tys. Paczkomatów w Europie

Grupa InPost rozpoczęła 2025 rok z imponującym impetem, demonstrując siłę na wszystkich kluczowych rynkach. Pierwszy kwartał przyniósł nie tylko dynamiczny wzrost wolumenu obsłużonych przesyłek i znaczące zwiększenie przychodów, ale także poprawę rentowności i przekroczenie symbolicznej granicy 50 tysięcy Paczkomatów w Europie. To kolejny okres, w którym InPost rośnie szybciej niż rynek, umacniając swoją pozycję lidera.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
InPost po 1Q2025: dobre wyniki i 50 tys. Paczkomatów w Europie

Mocne otwarcie roku: liczby mówią same za siebie

W pierwszych trzech miesiącach 2025 roku Grupa InPost obsłużyła aż 272 miliony przesyłek, co oznacza wzrost o 12% rok do roku. Przychody grupy poszybowały do 3 miliardów złotych (+22% rok do roku, a nawet +29% w walutach lokalnych), a skorygowany zysk EBITDA osiągnął 940 milionów złotych (+24%). Co istotne, skorygowana marża EBITDA wzrosła do solidnych 32%, poprawiając się o 52 punkty bazowe.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zgodnie z naszymi oczekiwaniami pierwszy kwartał 2025 roku był bardzo udany. Wolumen przesyłek wzrósł o 12%, czyli powyżej wzrostu rynków we wszystkich krajach, w których działamy. Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej paneuropejskiej sieci OOH (Out-of-Home) i zamierzamy kontynuować naszą dynamiczną ekspansję.

- Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu, InPost
InPost po 1Q2025: dobre wyniki i 50 tys. Paczkomatów w Europie

Ekspansja, innowacje i strategiczne partnerstwa kluczem do sukcesu

Potwierdzeniem słów prezesa Brzoski jest fakt, że tylko w pierwszym kwartale InPost rozstawił prawie 3 tysiące nowych Paczkomatów, a cała sieć liczy już ponad 50 tysięcy maszyn. Napędem wzrostu w Polsce okazał się prężnie rozwijający się sektor małych i średnich przedsiębiorstw, podczas gdy na rynkach strefy euro i w Wielkiej Brytanii kluczową rolę odegrał segment B2C.

InPost konsekwentnie realizuje strategię ekspansji międzynarodowej. W kwietniu sfinalizowano przejęcie firmy Yodel, znaczącego gracza logistycznego w Wielkiej Brytanii, co katapultowało InPost na pozycję trzeciego największego dostawcy usług logistycznych na tym niezwykle konkurencyjnym rynku. Grupa wzmacnia także relacje z kluczowymi graczami e-commerce, czego dowodem jest niedawno ogłoszony wieloletni kontrakt z Vinted oraz poprawiona oferta dla Amazona w Polsce. Dodatkowo, w tym tygodniu rozpoczęto współpracę z czołowym brytyjskim sklepem e-commerce – ASOS, oferując unikalną na tamtejszym rynku dostawę następnego dnia do punktów PUDO i Paczkomatów.

Regionalne osiągnięcia i optymistyczne prognozy

  • Polska:

Wolumen przesyłek wzrósł o 10% rok do roku, napędzany głównie przez sektor MŚP (+18%). Imponująca marża skorygowanej EBITDA na poziomie 47,9% świadczy o efektywności operacyjnej.

  • Strefa Euro:

Wzrost wolumenu o 11% w ujęciu rocznym (aż +29% w segmencie B2C) i znacząca poprawa marży EBITDA do 13,5% (z 10% rok wcześniej) to efekt rosnącego wykorzystania Paczkomatów i dźwigni operacyjnej.

  • Wielka Brytania i Irlandia:

Zanotowano tu najbardziej dynamiczny wzrost – wolumen przesyłek skoczył o 39% rok do roku, a przychody aż o 145%. Skorygowana EBITDA potroiła się, a konsolidacja przejętej firmy Menzies dodatkowo wzmocniła pozycję InPost. Od maja 2025 roku wyniki będą dodatkowo wspierane przez konsolidację Yodel.

Patrząc w przyszłość, InPost spodziewa się dalszego wzrostu udziałów na wszystkich rynkach. Prognozy na cały 2025 rok zakładają wzrost wolumenu Grupy na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent, wzrost przychodów o 30-40% oraz wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 20-25%. Firma planuje także dalszą rozbudowę sieci o ponad 14 tysięcy Paczkomatów oraz inwestycje kapitałowe rzędu 1,8 miliarda złotych, z czego około 60% zostanie przeznaczone właśnie na rozwój sieci. To jasny sygnał, że InPost nie zamierza zwalniać tempa w swojej misji rewolucjonizowania europejskiego rynku logistycznego.