Atak na klientów InPost. Możesz stracić wszystkie oszczędności

Oszuści nie próżnują. Przed najgorętszym okresem zakupowym w roku znowu chcą nam ukraść pieniądze, wykorzystując do tego stary numer z prośbą o dopłatę do paczki.

Marian Szutiak (msnet)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Atak na klientów InPost. Możesz stracić wszystkie oszczędności

Cyberprzestępcy znowu podszywają się pod InPost, czyli firmę kojarzoną w Polsce przede wszystkim z Paczkomatami. Proceder polega na rozsyłaniu wiadomości SMS zawierających informację o wstrzymaniu przesyłki do czasu uiszczenia brakującej opłaty. Niedopłata to zawsze niska kwota, na przykład 2,50 zł (przykład poniżej).

Dalsza część tekstu pod wideo
Atak na klientów InPost. Możesz stracić wszystkie oszczędności

Nie daj się oszukać!

Prawdziwy InPost nigdy jednak takich wiadomości SMS nikomu nie wysyła, więc jeśli coś takiego znajdziesz w skrzynce odbiorczej telefonu, natychmiast to usuń. A już zdecydowanie odradzamy klikanie w link, który się w takich wiadomościach znajduje. Jeśli postąpimy inaczej, trafimy na fałszywą stronę operatora, a następnie na podrobioną stronę bramki płatniczej. W razie jakichkolwiek wątpliwości, warto też skontaktować się z InPostem (inpost.pl/kontakt).

Atak na klientów InPost. Możesz stracić wszystkie oszczędności

Celem tej ostatniej jest wyłącznie wyłudzenie loginu i hasła do konta bankowego lub karty płatniczej ofiary. Z kolei gdy w następnym kroku zatwierdzimy płatność, w szczególności bez wczytania się w powiadomienie otrzymane z banku, z naszego konta może zniknąć znacznie więcej pieniędzy niż kwota wskazana w SMS-ie od "InPostu".