Działania UKE na rzecz konsumentów w 2015 roku

Ponad 1 mln 600 tys. złotych trafiło do kieszeni abonentów - tyle UKE odzyskał na rzecz konsumentów w 2015 roku.

Arkadiusz Dziermański (orson_dzi)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Działania UKE na rzecz konsumentów w 2015 roku

Ponad 1 mln 600 tys. złotych trafiło do kieszeni abonentów - tyle UKE odzyskał na rzecz konsumentów w 2015 roku.

W roku 2015 Urząd rozpatrzył 5223 wnioski o interwencję Prezesa UKE, z czego 4078 wniosków (78,08%), zostało zakończonych na korzyść konsumenta. Prowadzone postępowania wymagały m.in. uzyskania szczegółowych wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadania stanu faktycznego i prawnego. Za każdym razem eksperci UKE kierowali się interesem konsumenta, dążąc do pełnego wyjaśnienia okoliczności sprawy.

Spór pomiędzy konsumentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych może być zakończony polubownie w drodze postępowania mediacyjnego. Prezes UKE w ubiegłym roku przeprowadził 2406 postępowań mediacyjnych, z czego 1476 postępowań (61,35%), zostało zakończonych pozytywnie dla konsumenta.

Najczęstszymi problemami, z którymi stykali się konsumenci, korzystający z usług telekomunikacyjnych w 2015 roku, były:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • nieuczciwe praktyki handlowe stosowane przez przedstawicieli handlowych: Telekomunikacji dla Domu, Polskiej Grupy Telekomunikacyjnej, PTS S.A. przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru z abonentami (głównie seniorami), wprowadzanie ich w błąd, fałszowanie podpisów na umowach,
  • problemy lub brak zasięgu sieci mobilnej (Orange, Play, T-mobile, Plus),
  • SMS-y Premium Rate - aktywacja subskrypcji "bez zgody" użytkowników, głównie spowodowana z jednej strony "sprytnym" działaniem dostawców treści, z drugiej zaś strony nieuwagą użytkownika i brakiem zapoznania się z regulaminem świadczenia danej usługi,
  • zmiana warunków umowy, niezgodnie z ustaleniami dokonanymi podczas rozmowy telefonicznej, na podstawie art. 56 ust. 6 ustawy Pt.



Zobacz:




  • w kategorii Bezpieczny Internet: Orange Polska oraz UPC Polska,
  • w kategorii Senior: CenterNet,
  • w kategorii Porównywarka ofert: FOSET Paweł Szubczyński oraz panwybierak.pl.

  • Orange Polska, T-Mobile Polska oraz UPC Polska - w kategorii Bezpieczny Internet,
  • Aero2 - w kategorii Senior,
  • Orange Polska - w kategorii Junior,
  • panwybierak.pl - w kategorii Porównywarka ofert usług telekomunikacyjnych.