Banki ujawniają: przerwy w działaniu dotknęły 1,2 mln osób

Według informacji przekazanych przez BBC angielskie banki miały w ostatnich miesiącach spore problemy techniczne, przez które ponad 1,2 miliona obywateli miało problemy z dostępem do kont i to w tym samym dniu. Problemy pojawiły się, między innymi 28 lutego, czyli w dniu, którym większość Brytyjczyków otrzymuje na konta swoje wynagrodzenia.

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Banki ujawniają: przerwy w działaniu dotknęły 1,2 mln osób

Sprawa wyszła na jaw po tym jak przedstawiciele angielskiego rządu zwrócili się do banków z prośbą o wyjaśnienie tej sytuacji. Największe z nich, czyli Lloyds, TSB, Nationwide oraz HSBC w odpowiedzi na zapytanie Meg Hillier, kierującej angielską komisją skarbu przyznały się do sporych problemów technicznych tego dnia oraz kilku innych podobnych przypadków. 

Dalsza część tekstu pod wideo

HSBC przyznało się, że wielu klientów miało tego dnia problem z dostępem do bankowości, a czas oczekiwania na kontakt z infolinią banku wynosił nawet ponad 2 godziny, przy standardowych 5 minutach w pozostałe dni. Bank oświadczył też, że wypłacił odszkodowania klientom dotkniętym tą sytuacją oraz zapewnił, że analizuje swoje rozwiązania techniczne w celu uniknięcia podobnych sytuacji w przyszłości.

Ron van Kemenade, prezes Lloyds Banking Group przyznał, że w przypadku jego firmy problemy techniczne dotknęły ponad 700 tysięcy klientów. Nie mogli oni zalogować się do systemu przy pierwszej próbie. Zaznaczył jednak, że pomimo tych problemów ponad 5 milionów klientów tego dnia z powodzeniem skorzystało z usług banku. 

Brytyjskie banki wypłaciły do tej pory ponad 114 tysięcy funtów odszkodowań dla dotkniętych problemami technicznymi klientów. Wszystkie jednogłośnie oświadczyły także, że problemy techniczne nie były rezultatem ataku hakerskiego a w ich trakcie nie doszło do żadnych prób wyłudzeń czy kradzieży danych osobowych. 

To jednak nie pierwsza i zapewne nie ostatnia sytuacja, w której tamtejsze banki mają problemy techniczne. Według raportu cytowanego przez BBC w ostatnich dwóch latach banki miały problemy techniczne przez 803 godziny, co daje w sumie 33 dni. Eksperci nie mają wątpliwości, że jest to poważny problem nie tylko dla samym banków, ale i całej brytyjskiej gospodarki. Zgodnie wzywają banki do szybkiej poprawy swojej infrastruktury technicznej.