Masz uwagi do PeoPay? Twoją ocenę „przeczyta” sztuczna inteligencja

Jeszcze nie dziś i pewnie nie jutro, ale na pewno się tego doczekamy. Bank Pekao S.A. szuka sposobu na szybką analizę komentarzy i uwag w Google Play i App Store, zostawianych przez użytkowników aplikacji PeoPay.

Anna Rymsza (Xyrcon)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Masz uwagi do PeoPay? Twoją ocenę „przeczyta” sztuczna inteligencja

Celem jest oczywiście szybkie reagowanie na potrzeby klientów i efektywna praca nad aplikacją PeoPay. To także sposób, by znacznie szybciej wykrywać awarie – sztuczna inteligencja błyskawicznie wychwyci taki trend w komentarzach. Ponadto analiza danych zebranych z komentarzy pozwoli lepiej planować aktualizacje i działania promocyjne, a w takich zadaniach sztuczna inteligencja jest niezastąpiona.

Dalsza część tekstu pod wideo

Bank Pekao stawia na startupy

Bank Pekao przeprowadził już pilotaż dwóch rozwiązań, wykorzystujących sztuczną inteligencję do analizy komentarzy. Rozwiązania dostarczyły firmy AI Busters i SentiOne. Zostały wybrane spośród ofert 24 startupów i firm, które zgłosiły się w otwartym naborze. Laboratorium Innowacji działające w Banku Pekao S.A. przygotowało dla nich nie lada wyzwanie.

Masz uwagi do PeoPay? Twoją ocenę „przeczyta” sztuczna inteligencja

Rozwiązania wybrane do pilotażu miały za zadanie zrozumieć i rozpoznać komentarze klientów i musiały to robić mimo błędów językowych. Z tym nawet ludzie miewają problem… Modele sztucznej inteligencji miały następnie kategoryzować komentarze pod kątem sentymentu i poruszanego tematu. Model ma więc odróżniać pochwały od krytyki interfejsu i zgłoszenia awarii logowania od problemów z płatnościami oraz sugestie nowych funkcji od zwykłego narzekania.

Firmy otrzymały bazę ponad 70 tys. komentarzy historycznych, na których uczyły modele sztucznej inteligencji. Następnie systemy AI Busters i SentiOne analizowały komentarze w czasie rzeczywistym. Test trwał kilka miesięcy i bank właśnie poinformował o jego zakończeniu.

Specjaliści z Laboratorium Innowacji opracowują plany rozwojowe, by jak najlepiej wykorzystywać analizę opinii klientów pod kątem doświadczeń użytkownika i rozwoju oferty banku. Domyślamy się więc, że modele SI stanęły na wysokości zadania, a wiara w startupy znów przynosi owoce.