DAJ CYNK

Nie tylko telefony, czyli Huawei zdobywa kolejny lokalny rynek

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Huawei Band 4: nowa cena, nowa funkcja pomiaru saturacji krwi

Największą siłą Huaweia jest rynek chiński. Dominacja w sektorze telefonów jest tam tak duża, że lokalni konkurenci musza szukać szczęścia za granicą. Teraz Huawei zdobył lokalny rynek elektroniki noszonej.

Huawei na rynku chińskim bez problemu osiąga takie wyniki jak 42% w segmencie smartfonów. To właśnie w ten sposób do ekspansji zagranicznej zmuszone zostały takie marki jak Xiaomi, Oppo czy Vivo. Teraz jednak według IDC Huawei zdobył chiński segment elektroniki noszonej. Strącił tym samym z stronu dawnego władcę - Xiaomi. Cały tamtejszy rynek zanotował sprzedaży w pierwszym kwartale 2020, jednak tacy producenci jak Huawei czy Apple zanotowali wzrosty.

Producent 1Q2020
- liczba urządzeń (tys)
1Q2020
- udział w rynku
1Q2019
- liczba urządzeń (tys)
1Q2019
- udział w rynku
Zmiana
Huawei 4282 24,3% 3605 18,1% +18,8%
Xiaomi 4144 23,5% 4171 21,0% -0,6%
Apple 2848 16,2% 2473 12,4% +15,2%
LifeSense 785 4,5% 454 2,3% +72,9%
BBK Electronics 765 4,3% 1448 7,3% -47,1%
Inni 4792 27,2% 7718 38,8% -37,9%
Razem 17616 100% 19862 100% -11,3%

Ostatni kwartał należał do trzech producentów: Huaweia, Apple'a oraz LifeSense. Xiaomi znajduje się w stagnacji, natomiast koncern BBK Electronics (znany jako właściciel takich marek jak Oppo, Vivo, Realme i OnePlus) znajduje się w głębokiej defensywie. Spadek ogólnej sprzedaży jest oczywiście skutkiem koronawirusa. Teraz jednak Chiny nie mają już żadnego problemu, możemy zatem spodziewać się powrotu na ścieżkę wzrostu. Co się stanie jeśli z całego segmentu pozostawimy wyłącznie inteligentne zegarki? Wtedy dominacja Huaweia tylko rośnie. Jego udział rynkowy sięga 48%. Na drugim miejscu jest Apple ocierający się o 15%, natomiast dopiero trzeci jest Xiaomi z 6%.

Zobacz Petal – nowy sposób Huaweia na brak aplikacji ze sklepu Google’a
Zobacz Huawei prezentuje HMS Core 5.0

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC