Rynek smartfonów znowu się skurczył. Samsung liderem 2Q2022

Globalny rynek smartfonów skurczył się w drugim kwartale tego roku o 9% w stosunku do sytuacji sprzed roku. Liderem rynku ponownie był Samsung, który wzmocnił swoją ofertę low-end modelami z serii Galaxy A.

Marian Szutiak (msnet)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Rynek smartfonów znowu się skurczył. Samsung liderem 2Q2022
Rynek smartfonów znowu się skurczył. Samsung liderem 2Q2022

W drugim kwartale 2022 roku na światowe rynki trafiło o 9% mniej smartfonów niż w analogicznym okresie 2021 roku. Liderem rynku pozostał Samsung, który wzmocnił swoją pozycję na rynku (21% vs 18% rok wcześniej), stawiając na niedrogi smartfony z serii Galaxy A. Drugie miejsce należy do firmy Apple (17%), dzięki wciąż wysokiemu popytowi na iPhone'y 13. Na trzech kolejnych miejscach w globalnym TOP5 znalazły się trzy firmy z Chin: Xiaomi, Oppo i Vivo

Dalsza część tekstu pod wideo
Sprzedawca Udział w rynku w 2Q2021 Udział w rynku w 2Q2022
Samsung 18% 21%
Apple 14% 17%
Xiaomi 17% 14%
Oppo 11% 10%
Vivo 10% 9%
Pokaż więcej
Rynek smartfonów znowu się skurczył. Samsung liderem 2Q2022

Dostawcy zostali zmuszeni do przeglądu swojej taktyki w drugim kwartale, ponieważ perspektywy dla rynku smartfonów stały się bardziej ostrożne. Trudności gospodarcze, mały popyt i gromadzenie zapasów spowodowały, że dostawcy szybko ponownie ocenili swoje strategie portfelowe na resztę 2022 roku. Nadmierna podaż produktów średniej klasy naraża ten segment i zmusza sprzedawców do skupienia się na dostosowywaniu nowych premier, ponieważ konsumenci o ograniczonym budżecie zmieniają swoje plany zakupowe urządzeń w kierunku budżetowców.

– powiedział Runar Bjørhovde, analityk Canalys Research