Poważna awaria w popularnej sieci z meblami. Zablokowano stronę AKTUALIZACJA

Znana sieć sklepów z meblami ma poważne problemy. Klienci, którzy ostatnio próbowali zrobić tam zakupy, odbili się od zablokowanej strony internetowej. Komunikat w tej sprawie jest także na drzwiach sklepów.

Bartłomiej Grzankowski (Grzanka)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Poważna awaria w popularnej sieci z meblami. Zablokowano stronę AKTUALIZACJA

„AWARIA SYSTEMU” – taki komunikat widnieje dziś na drzwiach salonów meblowych sieci Komfort w całym kraju. Oficjalnych wyjaśnień brak. Według informacji przekazanych przez profil Zaufana Trzecia Strona na platformie X sytuacja jest poważna. Strona komfort.pl przynajmniej od wczorajszego popołudnia pozostaje nieaktywna, a komunikaty o „awarii” pojawiły się równocześnie na drzwiach sklepu. Wszystko wskazuje na to, że nie mamy do czynienia z błahym błędem technicznym, lecz z poważną usterką.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jaka jest skala problemu?

Na ten moment nie ma żadnych informacji na temat źródeł problemu. Ciężko więc ocenić czy był to jakiś atak hakerski, czy problemy technologiczne. Póki co, firma nie wydała oficjalnego komentarza w tej sprawie, także jeśli chodzi o media społecznościowe, co już jest wypominane przez klientów w komentarzach. Kilku klientów otrzymało jedynie przeprosiny za utrudnienia w odpowiedzi na komentarz. Największe obawy mogą dotyczyć skali problemu – czy dotknął on tylko systemu sprzedaży, czy też danych klientów? 

Awaria strony uniemożliwia składanie zamówień online i powiązanych z tym rzeczy. Wygląda na to, że utrudnienia są także przy korzystaniu ze sklepów stacjonarnych. Klienci zgłaszali między innymi kłopoty w placówce w Elblągu. Na ten moment nie wiadomo kiedy sytuacja mogłaby wrócić do normy. 

AKTUALIZACJA:

Otrzymaliśmy stanowisko zarządu w sprawie opisanego powyżej incydentu. Komfort przyznaje, że doszło do incydentu bezpieczeństwa. Sieć wskazuje, że ochroniła bazy danych zawierające dane osobowe klientów. Wciąż jednak istnieje niewielkie ryzyko nieuprawnionego dostępu do plików zawierających dane osobowe. Z tego powodu wkrótce klienci sieci mają otrzymać maile z prośbą o zmianę hasła dostępu. Sklepy stacjonarne powinny ruszyć od jutra, tj 28.05.2025. Poniżej publikujemy oświadczenie sieci Komfort w całości:

Drodzy Klienci,  Pragniemy poinformować, że 26 maja 2025 roku nasza firma doświadczyła incydentu bezpieczeństwa, który tymczasowo wpłynął na działanie niektórych naszych systemów informatycznych.

Chcemy Państwa zapewnić, że dzięki naszym zaawansowanym środkom cyberbezpieczeństwa i szybko podjętym działaniom, skutecznie ochroniliśmy bazy danych zawierające Państwa dane osobowe. Potwierdzamy, że nie doszło do masowego naruszenia systemów przechowujących dane.

Incydent dotyczył części naszej wewnętrznej infrastruktury, w tym niektórych plików operacyjnych. Prowadzimy szczegółową analizę, jednak na ten moment oceniamy, że istnieje jedynie niewielkie ryzyko nieuprawnionego dostępu do niektórych plików wewnętrznych zawierających dane osobowe.

W trosce o najwyższe standardy bezpieczeństwa przywracanie pełnej funkcjonalności naszych usług (strony internetowej, sklepów, systemów zamówień) odbywa się stopniowo, z zachowaniem najwyższej staranności i procedur bezpieczeństwa.

Realizując nasze procedury bezpieczeństwa, w najbliższym czasie każdy z Państwa otrzyma indywidualną wiadomość e-mail z prośbą o zmianę hasła dostępu do naszych serwisów. Jest to działanie prewencyjne, mające na celu dodatkowe zabezpieczenie Państwa kont, nie tylko u nas, ale i w innych serwisach. Pamiętajmy także, by nie używać tego samego hasła do różnych kont.

Planujemy wznowienie działalności naszych sklepów stacjonarnych od 28 maja. W przypadku ewentualnych opóźnień w realizacji złożonych zamówień, będziemy kontaktować się z Państwem indywidualnie.

Serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności. Państwa bezpieczeństwo i zaufanie są dla nas absolutnym priorytetem. Będziemy Państwa na bieżąco informować o dalszych krokach za pośrednictwem naszych oficjalnych kanałów komunikacji.