Oto specyfikacja Nintendo Switch 2. Niczego nie urywa

Specyfikacja Nintendo Switch 2 nie będzie wielką rewolucją. Główny układ jest praktycznie gotowy już od 2 lat.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Oto specyfikacja Nintendo Switch 2. Niczego nie urywa

Wielkimi krokami zbliża się premiera Nintendo Switch 2. Jeśli ostatnie plotki są prawdziwe, to konsola zadebiutuje w pierwszym kwartale lub nawet w drugiej połowie 2025 roku. Jaka będzie? Twórca z kanału Moore's Law is Dead dotarł do prawdopodobnej specyfikacji urządzenia. Nie robi ona wielkiego wrażenia, ale też nie to jest największą zaletą urządzeń Japończyków.

Dalsza część tekstu pod wideo

Specyfikacja Nintendo Switch 2

Informacje na temat prawdopodobnej specyfikacji Nintendo Switch 2 ujawniły dwa niezależne źródła z NVIDII. Konsola ma korzystać z układu Tegra T239, który został stworzony już pod koniec 2022 roku. Będzie on produkowany przez Samsunga w litografii 8 nm. Poza tym ma mieć kilka usprawnień wziętych z architektury Lovelace.

Szczerze mówiąc, Switch 2 nie jest już na moim radarze — teraz skupiam się na dokończeniu walidacji Blackwell. Układ Switch 2 jest gotowy od końca 2022 roku. O ile mi wiadomo, artykuł Digital Foundry dotyczący procesora T239, który wyciekł, gdy zostaliśmy zhakowani, jest prawie całkowicie poprawnym podsumowaniem tego, co jest prawdą na temat układu w Switch 2.

- ujawniło jedno ze źródeł.

Ten sam informator ujawnił, że Nintendo otrzymało od NVIDII kilka różnych propozycji, w tym całkowicie opartą na architekturze Lovelace, ale wybrali wariant Orion, który ma być optymalny pod względem kosztów. Do walki o Nintendo Switch 2 miało się też włączyć AMD, ale Japończycy postawili na Zielonych.

Jeśli informacje są prawdziwe, to Nintendo Switch 2 zaoferuje procesor z 8 rdzeniami ARM A78C, układ graficzny Ampere z 1536 jednostkami CUDA oraz pamięć LPDDR5 na 128-bitowej szynie i przepustowości 102 GB/s. Możliwe ma być zastosowanie 8, 12 lub nawet 16 GB.

Grafika ma zyskać kilka usprawnień z serii Lovelace, w tym między innymi wsparcie dla AV1 oraz FDE, czyli File Decompression Engine. To drugie rozwiązanie pozwala znacząco skrócić czasy ładowania. Jedna z wcześniejszych plotek mówiła o uruchomionym na Switchu 2 demie The Legend of Zelda: Breath of the Wild, które miało praktycznie zerowe czasy ładowania.