Canalys: duży wzrost sprzedaży smartwatchy i słuchawek TWS w 2020 roku

Według najnowszego raportu Canalys sprzedaż słuchawek bezprzewodowych i urządzeń ubieralnych wzrosła w 2020 roku o odpowiednio 20 i 10 procent. Szczególnie popularne okazały się słuchawki TWS oraz smartwatche.

Arkadiusz Bała (ArecaS)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Canalys: duży wzrost sprzedaży smartwatchy i słuchawek TWS w 2020 roku

Jak wynika z najnowszego raportu Canalys, mimo trwającej pandemii rynek bezprzewodowych słuchawek miał się całkiem dobrze. Ich sprzedaż wzrosła o 19,8 procent, w czym największy udział miała kategoria słuchawek TWS. Jak wskazuje instytut, jest to zasługa dojrzałego łańcucha dostaw, który pozwolił na utrzymanie wysokiego poziomu produkcji oraz obniżenie cen.

Dalsza część tekstu pod wideo
Canalys: duży wzrost sprzedaży smartwatchy i słuchawek TWS w 2020 roku

Choć wzrost odczuli wszyscy producenci, liderem pozostaje Apple, którego udział w rynku wyniósł w 2020 roku 25,2 procent. Drugie i trzecie miejsce przypadły odpowiednio Samsungowi i Xiaomi z udziałami odpowiednio 8,9 i 5,9 procent.

Bardzo podobna sytuacja dała się zaobserwować na rynku urządzeń ubieralnych. Co prawda zmalała sprzedaż smartbandów - szczególnie w IV kw. 2020, kiedy spadek wyniósł 27 procent - jednak w skali roku na rynku zaobserwowano wzrost sprzedaży o 9,9 procent. Jest to konsekwencja wzrostu popularności smartwatchy.

Canalys: duży wzrost sprzedaży smartwatchy i słuchawek TWS w 2020 roku

Na rynku urządzeń ubieralnych liderem okazało się Xiaomi, które zagarnęło dla siebie 20,3 procent udziałów. Konkurenci nie pozostawali jednak daleko w tyle. Na drugim miejscu uplasowało się Apple z udziałami rzędu 19 procent, natomiast na trzecim Huawei z 17,4 procent.