Canalys: duży wzrost sprzedaży smartwatchy i słuchawek TWS w 2020 roku
Według najnowszego raportu Canalys sprzedaż słuchawek bezprzewodowych i urządzeń ubieralnych wzrosła w 2020 roku o odpowiednio 20 i 10 procent. Szczególnie popularne okazały się słuchawki TWS oraz smartwatche.

Jak wynika z najnowszego raportu Canalys, mimo trwającej pandemii rynek bezprzewodowych słuchawek miał się całkiem dobrze. Ich sprzedaż wzrosła o 19,8 procent, w czym największy udział miała kategoria słuchawek TWS. Jak wskazuje instytut, jest to zasługa dojrzałego łańcucha dostaw, który pozwolił na utrzymanie wysokiego poziomu produkcji oraz obniżenie cen.
Choć wzrost odczuli wszyscy producenci, liderem pozostaje Apple, którego udział w rynku wyniósł w 2020 roku 25,2 procent. Drugie i trzecie miejsce przypadły odpowiednio Samsungowi i Xiaomi z udziałami odpowiednio 8,9 i 5,9 procent.


Bardzo podobna sytuacja dała się zaobserwować na rynku urządzeń ubieralnych. Co prawda zmalała sprzedaż smartbandów - szczególnie w IV kw. 2020, kiedy spadek wyniósł 27 procent - jednak w skali roku na rynku zaobserwowano wzrost sprzedaży o 9,9 procent. Jest to konsekwencja wzrostu popularności smartwatchy.
Na rynku urządzeń ubieralnych liderem okazało się Xiaomi, które zagarnęło dla siebie 20,3 procent udziałów. Konkurenci nie pozostawali jednak daleko w tyle. Na drugim miejscu uplasowało się Apple z udziałami rzędu 19 procent, natomiast na trzecim Huawei z 17,4 procent.