DAJ CYNK

Steam Link na Androida z ważną nowością. Przy szybkim internecie można grać w gry z peceta praktycznie wszędzie

Sebastian Górski

Rozrywka

Steam Link na Androida dostaje ważną aktualizację, umożliwiającą streaming gier z peceta na smartfonu praktycznie z dowolnego miejsca. Usługa Steam Link Anywhere jest jeszcze w fazie testów.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Oto najprostszy scenariusz wykorzystania Steam Link Anywhere w teorii: na komputerze uruchamiam klienta Steam, a na smartfonie aplikację Steam Link, którą można pobrać z Google Play. Paruję ze sobą oba urządzenia za pomocą kodu, po czym zabieram ze sobą telefon oraz ewentualnie zewnętrzny kontroler i ruszam w miasto. Siadam sobie w kawiarni, włączam Steam Link i rozkoszuję się graniem.

Zobacz: Steam Link na Androida - bezużyteczna ciekawostka

Postanowiłem sprawdzić to w praktyce i na razie wygląda to tak, że usługa działa wyłącznie z pecetowym klientem Steam w wersji beta (aktualizacja z 13 marca). O ile w obu miejscach (komputer, z którego odbywa się streaming i smartfon pobierający strumień) mamy szybkie Wi-Fi lagowanie jest jeszcze do zaakceptowania. Dodatkowy problem generuje jednak opóźnienie Bluetooth między kontrolerem (w moim wypadku od PS4) i smartfonem.

Zobacz: Microsoft pokazuje xCloud. Na smartfonie zagramy w gry z komputera lub Xboxa

Tak czy siak, to już działa. Przy połączeniu mobilnym (nawet po LTE) niestety grać się na razie nie dało. Być może to kwestia dopracowania całego systemu albo pogrzebania w ustawieniach. Steam definitywnie chciał zdążyć z tematem przed GDC 2019, gdzie swoje zainteresowanie tematem streamingu gier chce pokazać Google. Do kolejki po atencję pcha się również Microsoft ze swoją usługą xCloud.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: XDA Developers