Netflix łapie zadyszkę. Polacy zmieniają nawyki

Jakiś czas temu Netflix udostepnił kwartalne sprawozdanie finansowe, które pokazało, że po raz pierwszy w historii liczba subskrybentów na platformie zmalała. Wszystko wskazuje na to, że Polacy również nie są zadowoleni z Netflixa, bo spędzają na nim coraz mniej czasu.

Patryk Łobaza (BlackPrism)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Netflix łapie zadyszkę. Polacy zmieniają nawyki

Netflix nadal jest największą platformą VOD na świecie, lecz na ich kłopotach zyskuje konkurencja w postaci Amazona i HBO Polacy najwidoczniej nie są zadowoleni z treści dodawanych przez serwis, bo spędzają na ich oglądaniu coraz mniej czasu. Agencja Spicy Mobile sprawdziła, jak wygląda aktualna pozycja aplikacji mobilnej Netflix w Polsce i porównała wyniki z wcześniejszymi danymi. Chociaż Netflix nadal pozostaje liderem rynku VOD, ma powody do zmartwień.

Dalsza część tekstu pod wideo

Netflix nadal bezkonkurencyjny

Agencja Spicy Mobile przeanalizowała dane z pasywnego pomiaru aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych z systemem Android. Pod uwagę wzięto zasięg oraz średni dzienny czas oglądania na użytkownika w okresie od stycznia 2021 roku do kwietnia 2022 roku. Dane pokazują, że Netflix jest drugą w Polsce aplikacją streamingową pod względem zasięgu, lecz władze serwisu mają powody do zmartwień.

Polacy coraz mniej czasu spędzają w aplikacji mobilnej Netflixa

Chociaż coraz więcej osób pobiera aplikację mobilną, zainteresowanie treściami na platformie spada. W styczniu 2021 roku użytkownicy aplikacji mobilnej Netflix spędzali w niej dziennie średnio godzinę i 16 minut. Obecnie dzienny czas użytkowania platformy wśród Polaków z urządzeniami mobilnymi z systemem Android wynosi zaledwie 37 minut. To spadek o 51 procent. 

Netflix łapie zadyszkę. Polacy zmieniają nawyki

Pomimo słabej pozycji Netflixa, inne platformy VOD nadal nie mają do niego podejścia w kwestii aplikacji mobilnych. Zasięg konkurencji jest w najlepszym wypadku czterokrotnie mniejszy. Jednak sytuację może odmienić pojawienie się na rynku wyczekiwanej platformy Disney+. Mocna marka z bogatą biblioteką filmów i seriali może przekonać konsumentów do przerzucenia się na nową aplikację VOD