PKO BP już jutro zmienia zasady. Oto wszystko, co musisz wiedzieć
Już jutro, 6 maja, klientów PKO BP zacznie obowiązywać nowy regulamin bankowości elektronicznej, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo transakcji. Bank zapowiadał już te zmiany jakiś czas temu, a teraz wyjaśnia, co tak naprawdę znaczy to dla klientów.

Od 6 maja PKO BP wprowadza nowe limity dzienne na przelewy w serwisie internetowym iPKO. Dla kont w złotych limit domyślny wynosi 10 tys. zł, a klient może go samodzielnie obniżyć lub podwyższyć nawet do 300 tys. zł.
Jak wyjaśnia PKO, jest to reakcja na działania cyberprzestępców, która ma wzmacniać ochronę pieniędzy klientów przed wyłudzeniami przez oszustów. Bank przekonuje, że limity na przelewy to powszechny w bankowości elektronicznej sposób zabezpieczania kont i oszczędności.



Limity w PKO BB – co się do nich wlicza?
Do limitu dziennego w PKO BP wliczają się wszystkie przelewy realizowane i zlecane w serwisie iPKO i na infolinii banku, w tym również przelewy z datą przyszłą i zlecenia stałe, które klient zakłada w danym dniu.
Do limitu nie wliczają się natomiast m.in.: przelewy między kontami własnymi, automatyczne spłaty rat kredytów i kart kredytowych, zakup funduszy inwestycyjnych, wymiana waluty w kantorze, realizowane polecenia zapłaty, transakcje w aplikacji IKO (w tym BLIKIEM), płatności kartami płatniczymi (także w internecie) oraz zlecenia stałe i przelewy zlecone w przeszłości, ale realizowane w danym dniu.
Limity przelewów w iPKO od 6 maja:
- Domyślny limit dzienny wynosi 10 tys. zł dla kont w złotych.
- Dla kont walutowych bank określił inne wartości limitów dziennych, np. 2 tys. dla euro i dolara amerykańskiego.
- Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniża mu go do wartości domyślnej.
- Klient może podnieść limit do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł).
- Maksymalny limit zależy od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych zabezpieczeń, które używa dany klient, korzystając z iPKO i wynosi:
- 50 tys. zł dla klientów korzystających z kodów SMS lub karty kodów jednorazowych,
- 200 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO,
- 300 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania.
PKO przekonuje, że klient powinien używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, żeby korzystać z największego dziennego limitu maksymalnego.
Maksymalne limity dla klientów w wieku od 13 do 17 lat wyniosą 15 tys. zł (dla korzystających z kodów SMS lub karty kodów) lub 40 tys. zł (dla korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO).
Jak podwyższyć limit przelewu w iPKO?
Bank o ewentualnym przekroczeniu limitu będzie informował klienta podczas wykonywania przelewu specjalnym komunikatem w iPKO. Klient będzie mógł od razu, bez przerywania transakcji, podnieść limit do odpowiedniej wysokości.
Żeby podwyższyć limit z ustanowionej przez bank wartości domyślnej do własnej (nie wyższej niż wysokość limitu maksymalnego) wystarczy, że klient po zalogowaniu do iPKO przejdzie do: „Ustawień”, a następnie do zakładki „Limity płatności” i dalej do „Limity przelewów z konta”.
Po wskazaniu nowej wartości limitu bank, ze względów bezpieczeństwa, może automatycznie oddzwonić do klienta, by potwierdził on złożenie takiej dyspozycji oraz wysłuchał informacji o zasadach cyberbezpieczeństwa.