DAJ CYNK

mBank: przelewy na telefon wykonasz Blikiem

sirmark

Fintech

Klienci bankowości mobilnej mBanku mogą dokonywać bezpośrednich przelewów na swoje numery telefonów za pośrednictwem systemu płatności mobilnych Blik. mBank jest czwartym bankiem, w którym została wdrożona taka funkcjonalność.

Klienci bankowości mobilnej mBanku mogą dokonywać bezpośrednich przelewów na swoje numery telefonów za pośrednictwem systemu płatności mobilnych Blik. mBank jest czwartym bankiem, w którym została wdrożona taka funkcjonalność.

Korzystanie z usługi P2P (ang. person-to-person) nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi autoryzacyjnych i jest bardzo proste. Każda osoba, która posiada Blika w telefonie musi najpierw powiązać numer swojego telefonu z rachunkiem w aplikacji bankowości mobilnej. Osoba przesyłająca pieniądze, która też ma Blika w telefonie, musi jedynie znać numer telefonu odbiorcy. Pieniądze docierają na konto w ciągu kilku sekund.

Dziś już kilkadziesiąt tysięcy klientów mBanku regularnie co miesiąc dokonuje przynajmniej jednej transakcji za pośrednictwem Blika, a wierzymy, że potencjał tej formy płatności jest jeszcze większy. Rozwój kolejnych dostępnych opcji wydaje się więc w tym kontekście kluczowy z punktu widzenia użyteczności systemu dla klientów i popularyzacji samego narzędzia - tłumaczy Piotr Puchalski, dyrektor departamentu usług podstawowych i produktów niebankowych w mBanku.

Z Blika może korzystać obecnie ponad 1,6 mln użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim ponad 2,5 mln transakcji. Systemem tym można płacić nie tylko w ponad 130 tys. terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych, ale także w wielu sklepach internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Blik