Kolejne pilne ostrzeżenie: ta wiadomość nie pochodzi od BLIK-a
Polacy szczerze upodobali sobie płatności za pomocą BLIK-a. I słusznie, mają one wiele zalet, są szybkie i niesamowicie wygodne. Sam BLIK czuje się w obowiązku przestrzec przed oszustami, którzy żerują na usłudze. Wydał komunikat, z którym lepiej się zapoznać.

Chodzi o aktualizację danych
Oszuści atakują bez opamiętania, a już szczególnie w okresie wakacyjnym. BLIK zauważył, że właśnie teraz coraz częściej obserwuje się przypadki, że oszuści rozsyłają wiadomości e-mail, których celem jest kradzież naszych danych.
Nie klikaj w linki, nie podawaj żadnych danych, masz do czynienia z oszustwem! Ta wiadomość nie pochodzi od BLIKA. Nie rozsyłamy żadnej masowej korespondencji ani do użytkownika BLIKA, ani do innych osób, w sprawie aktualizacji konta.
"Podejrzana aktywność na koncie"
Co ważne, oszuści wysyłają tego typu wiadomości nie tylko do użytkowników usługi, ale także do osób, które nigdy z BLIKA nie korzystały. Aktualizacja danych jest potrzebna z powodu rzekomej "podejrzanej aktywności na koncie".



BLIK przypomina w komunikacie o niezwykle istotnej sprawie - jest on formą płatności, z której można korzystać jedynie za pośrednictwem aplikacji mobilnej banku.
W momencie kiedy dostaniemy wiadomość o wspomnianej treści, sprawdźmy od razu jedną rzecz: poprawność adresu e-mail. I jeszcze jeden ważny tip - analizujmy podejrzane maile na dużym ekranie, wtedy będziemy mieć pewność, że niczego nie przeoczymy. Każde pilne wezwanie do działania traktujmy jako podejrzane i sprawdźmy to. Nie ulegajmy emocjom, które w chwili zagrożenia mogą być nie najlepszym doradcą.