2 grudnia klienci T-Mobile przez wiele godzin mieli problem z połaczeniami telefonicznymi oraz korzystaniem z Internetu. Magentowy operator potwierdził, czym to było spowodowane.
Wczoraj, 2 grudnia 2021 roku, mniej więcej od godziny 11:30, gwałtownie wzrosła liczba zgłoszeń na problemy w sieci T-Mobile. Przez kolejne godziny klienci magentowego operatora mieli trudności z dodzwonieniem się gdziekolwiek oraz z korzystaniem z Internetu, również za pomocą łączy stacjonarnych. Co istotne, liczba zgłoszeń w serwisie downdetector.pl wciąż nie wróciła trwale do poziomu sprzed awarii.
Zobacz: Awaria w T-Mobile. Są problemy z połączeniami i Internetem (aktualizacja)
Już podczas awarii pojawiały się nieoficjalne informacje o tym, co spowodowało tak długotrwałą awarię, a teraz oficjalnie potwierdził to T-Mobile Polska. Wczorajsza awaria była efektem ataku DDoS. Jak informują Magentowi, był to największy tego typu atak na operatora sieci mobilnej w Polsce.
Dzięki szybkiej reakcji naszych zespołów bezpieczeństwa i nadzoru sieci udało się zapobiec zablokowaniu sieci, a działanie krytycznych systemów firmy nie było w żaden sposób zagrożone. Pomimo odparcia zagrożenia nie udało się uniknąć utrudnień w korzystaniu z usług transmisji danych przez część klientów za co serdecznie przepraszamy.
Działania podjęte przez nasze zespoły pomogły ustabilizować pracę sieci, jednak mamy świadomość, że pojedynczy klienci mogą nadal odczuwać utrudnienia.
Przeprowadzony atak i jego skutki są poddawane wewnętrznej analizie oraz zostały zgłoszone do odpowiednich instytucji nadzoru rynku.
– napisał T-Mobile w komunikacie
Zobacz: Happy Fridays w T-Mobile to 40% zniżki na sprzęt i akcesoria
Zobacz: T-Mobile rozdaje nielimitowany Internet na święta
Źródło zdjęć: r.classen / Shutterstock.com, Downdetector
Źródło tekstu: T-Mobile
Polecam ustawić opcje na quality, ew. Zmienić dlss na fsr, jeśli ten pierwszy nie zdaje egzaminu w t ...
Dramaty krajów pierwszego świata.
Nie, nic nie tracę, wręcz zyskuję ostry obraz, a nie rozmydlony jak w przypadku DLSS. Pseudo rozmydl ...
Boś biedak nieznający się na nowych technologiach?
Dzięki ludziom którzy zarządzają plusem ta sieć to dno i pod względem zasięgu i cen, oni nic wam nie ...