DAJ CYNK

Oświadczenie E-Telko w sprawie zerwania umowy przez Orange

19.04.2018

Dodane przez: msnet

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 9918

Ważne 3

5

Otrzymaliśmy oświadczenie firmy e-Telko sp. z o. o. w sprawie konfliktu z Orange Polska dotyczącego usług kolokacji.



Otrzymaliśmy oświadczenie firmy e-Telko sp. z o. o. w sprawie konfliktu z Orange Polska dotyczącego usług kolokacji.

W związku z wiadomościami o konflikcie pomiędzy e-Telko sp. z o. o. a Orange Polska, które opublikowaliśmy w ostatnich dniach na łamach TELEPOLIS.PL, otrzymaliśmy oficjalne stanowisko w tej sprawie od Bernharda Friedla, prezesa zarządu e-Telko. Jego treść w oryginale publikujemy poniżej.

Szanowni Państwo

Działając w imieniu e-Telko Sp. z o.o., jako prezes zarządu, w nawiązaniu do wczorajszego oraz przedwczorajszego artykułu dotyczącego konfliktu pomiędzy e-Telko Sp. z o.o. a Orange Polska S.A. dotyczącego usług kolokacji przedstawiam stanowisko e-Telko Sp. z o.o.

  1. W pierwszym rzędzie chciałbym doprecyzować sytuację z wypowiedzianą przez Orange Polska S.A. umową kolokacji. Oświadczam, że powodem wypowiedzenia przez Orange Polska S.A. w dniu 27 lutego 2018 r. umowy kolokacji był brak zapłaty przez e-Telko w terminie wymagalności 2 faktur VAT na łączną kwotę wynikającą z obu faktur w wysokości 11 634,52 zł netto, które nota bene zostały zapłacone w dniu 28 lutego 2018 r. Jest to marginalny procent miesięcznych rozliczeń między e-Telko a Orange Polska, co może świadczyć tylko o tym, że posłużyło to jedynie jako pretekst do już wcześniej podjętych przez Orange Polska decyzji.

  2. Orange Polska S.A. wypowiedziała umowę kolokacji pomimo tego, że pomiędzy stronami miały miejsce rozmowy dotyczące potrąceń wzajemnych wierzytelności oraz że wzajemne miesięczne rozliczenia sięgają milionowych kwot.

  3. Orange Polska S.A. dokonała jednostronnego potrącenia wzajemnych wierzytelności w kwocie 598 193,13 zł (bez uwzględnienia ww. faktur za kolokację), co zdaniem e-Telko Sp. z o.o., było działaniem celowym, pozwalającym Orange Polska S.A. na wypowiedzenie umowy kolokacji. Co symptomatyczne Orange Polska S.A. potrąciła zadłużenie najmłodsze, a nie zadłużenie najstarsze (czyli faktury za kolokację).

  4. Dzień po wypowiedzeniu umowy kolokacji e-Telko Sp. z o.o. zapłaciła za ww. faktury i złożyła do Orange Polska S.A. wniosek o cofnięcie wypowiedzenia. E-Telko Sp. z o.o. dwukrotnie pisemnie i dwukrotnie emailowo wzywała Orange Polka S.A. do cofnięcia wypowiedzenia. Orange Polska S.A. odmówiła cofnięcia złożonego wypowiedzenia, pomimo tego, że e-Telko informowała Orange Polska S.A, że zaprzestanie świadczenie usług kolokacji (w tak krótkim okresie) nie pozwala na rozpoczęcie świadczenia usług w jakikolwiek inny sposób. E-Telko Sp. z o.o. informowało Orange Polska S.A, że takie działanie stanowi zagrożenie ciągłości świadczenia usług dla dziesiątek tysięcy abonentów, w tym szpitali i innych instytucji publicznych.

  5. Niezrozumiałe jest dla e-Telko Sp. z o.o. wyłączenie przez Orange Polska S.A. punktu styku z e-Telko Sp. z o.o. w Rzeszowie z uwagi na wypowiedzenie umowy kolokacji z 2009 r., gdyż obie spółki od sierpnia 2017 r. obowiązuje decyzja SOR wydana przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

  6. E-Telko, pomimo, że uważa, że strony obowiązuje bezpośrednio decyzja SOR, dla bezpieczeństwa abonentów, złożyła w dniu 1 kwietnia 2018 r. przez system Orange Polska S.A. zamówienia na kolokację, dodatkowo tego samego dnia e-Telko Sp. z o.o. ponowiła emailowo zamówienia na kolokację. Do chwili obecnej e-Telko Sp. z o.o. nie otrzymała odpowiedzi na złożone wnioski. W dniu dzisiejszym e-Telko Sp. z o.o. ponownie, tym razem pisemnie, złożyła zamówienia na kolokacje.

  7. Pomiędzy stronami toczą się sprawy sądowe niezwiązane ze świadczeniem usług kolokacji. e-Telko Sp. z o.o. traktuje obecne stanowisko Orange Polska S.A. jako jeden z elementów wyegzekwowania spornych należności bez wyroków sądowych.

E-Telko Sp. z o.o. uważa, że Orange Polska S.A. wykorzystuje dominującą pozycję na rynku oraz to, że świadczenie usług telekomunikacyjnych opiera się w ogromnej mierze na infrastrukturze telekomunikacyjnej należącej do Orange Polska S.A. Przede wszystkim zdumiewające jest to, że brak zapłaty w terminie za 2 faktury za kwotę niższą niż 12.000 zł netto (które de facto zostały zapłacone), powoduje, że Orange Polska S.A. ryzykuje pozbawienie możliwości dzwonienia dziesiątków tysięcy abonentów, w tym szpitali.

O tym, że zaprzestanie świadczenia usług kolokacji spowoduje niemożność wykonywania połączeń przez abonentów (w tym szpitali) Orange Polska S.A. była informowana wielokrotnie, między innymi na spotkaniu z przedstawicielami Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Spółka kilkakrotnie wzywała Orange Polska S.A. do cofnięcia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy kolokacji, ale Orange Polska S.A., wykorzystują pozycję monopolisty, nie wyraziła na to zgody narażając jednocześnie tysiące abonentów na możliwe problemy.

Bernhard Friedl - Prezes Zarządu e-Telko Sp. z o.o.


Zobacz: Orange zerwał umowę z E-Telko
Zobacz: [Aktualizacja] Szpital w Przeworsku ofiarą konfliktu Orange z e-Telko

Źródło tekstu: e-Telko, Orange

Tagi: e-telko orange
Komentarze
Zaloguj się
42. ~Piter
0

2018-04-29 12:41:37

Nie rozumiem o co ten krzyk i bałagan. E telko samo się przyznało że nie uregulowało płatności. To Orange ma ich sponsorować. Takie są prawa rynku, jest umowa i trzeba się wywiązywać.

Odpowiedz

41. ~pabloki
0

2018-04-19 21:09:19

@37 to było wiadome że chodzi o zadłużenie z faktur , brak natomiast odniesienia do tych konkretnych punktów . odniosłem wrażenie że zaległości są sporne stąd spory sądowe prócz tych dwóch faktur za kolokację.@38 prawdopodobnie skończy sie kolejnym sporem sądowym obu firm. orange mogło cofnąc wypowiedzenie pod warunkami , nawet skarbówka daje porozumienie i dopiero potem ciach . wyglada na to że orange przespało sprawę bo mogło wypowiedzieć pozostałe usługi ale chyba te pozostałe musza świadczyć z przymusu decyzji uke.@39 a może te zaległości były sporne stad wstrzymane?@40 ponoć minęło już troche czasu gdzie UKE interweniowało w tej sprawie i już tak nie jest . poza tym KE rozprawia sie już z połaczenami międzynarodowymi jak zwykle operatorzy protestują .

Odpowiedz

40. ~Widz
0

2018-04-19 20:54:57

@39. Tutaj nie chodzi o płacenie faktur w terminie a o fakt, że eTelko wprowadza ruch zagraniczny do sieci Orange a płaci jak za zakończenie lokalne. Najwyraźniej po rozprawieniu się z roamingiem teraz KE będzie musiała rozprawić się z dojeniem z połączeń zagranicznych.

Odpowiedz

39. ~
0

2018-04-19 20:29:47

Czy etelko może podać jak często płacili orange faktury po terminie? Osobiście strasznie mnie wpienia płacenie po terminie, niektóre firmy zrobili sobie darmowe kredyty obrotowe.

Odpowiedz

38. wlo
0

2018-04-19 18:15:08

Andrzej24 - dochody jak dochody... Spowodowali, ze dodatkowe kłopoty, w tym odszkodowania będą płacić swoim klientom ;-)

Odpowiedz

37. Andrzej24
0

2018-04-19 18:13:00

36@ Przecież wyraźnie napisali, że chodzi o bieżące i poprzednie zaległości. Orange widocznie nie chciało z byle powodu rezygnować z współpracy. Jeżeli od lat próbują odzyskać stare zaległości a tu zaczynają pojawiać się bieżące to co byś zrobił. Czekał na powiększanie kolejnych długów a kasa z klientów dla E-Telko leci. W końcu odcięli pasożytom dochody

Odpowiedz

36. ~pabloki
-1

2018-04-19 16:52:46

orange tak właściwie to nie odniosło sie do konkretnych rzeczy , szkoda. zabrakło konkretów. nie wiem czemu orange ubolewa ze firma jak kazda działa też sadowo . przeciez dosłownie każda firma ma do tego prawo niezależnie kto ma rację ma prawo do sądu. skoro orange podaje że kontrahent ma dług to dlaczego orange dopuściło do tego?

Odpowiedz

35. ~
-1

2018-04-19 16:18:21

Potorze: jak najadlej od producentow krzakow. Jak najdalej od prl/''owskiego Orange, spolek-posrednikow i innych tworow. duza firma = POLPAK. Mniejsza = T-Mobile dla biznesu lub Netia na swiatlowodzie. I tyle.

Odpowiedz

34. ~Złodziej
0

2018-04-19 15:01:53

@32, 33W razie czego - jestem

Odpowiedz

33. wlo
0

2018-04-19 14:50:29

32 - złodziejem jest ten kto nie reguluje swoich zobowiązań ;-)

Odpowiedz

32. ~pabloki
0

2018-04-19 14:33:49

@27 ale Ty tak ogólnie ? sugerujesz że ktoś jest tu złodziejem? kto?

Odpowiedz

31. ~pabloki
0

2018-04-19 14:30:51

jeśli umowa mówiłaby o wypowiedzeniu po 2ch niezaplaconych FV to było by to zgodne z umową . natomiast jeśli strony rozmawiały o wzajemnych potrąceniach i orange dokonało( jak komunikuje prezes etelko) takiego potrącenia to znaczy że uznało te rozmowy choćby nie był wynik spisany . dziwne że nie zastosowano potrąceń wg zasad ksiegowości -dług najstarszy najpierw. poza tym jeśli miedzy stronami są rozliczenia "milionowe" to wątpliwy wydaje sie brak potrącenia tak małej kwoty . chyba że prowadzone rozmowy obejmowały jedynie potracenia wzajemne z konkretnych usług z wyłaczeniem tych na które były zaległe FV.@28 może i zaprzestają świadczenia ale umowy nie rozwiazują( co wiąze sie z wypowiedzeniem) ot tak sobie gdy jest spór sądowy . taka mała różnica.

Odpowiedz

30. ~Mick
0

2018-04-19 13:23:20

Oświadczenia są dla "stron trzecich" . Od kogo ma się np. szpital domagać odszkodowania ? UKE też zaciera rączki , komu tu przywalić karę. E-Telko próbuje się wybielić.

Odpowiedz

29. ~
0

2018-04-19 13:15:27

JEsli E-Telko twierdzi, ze ma racje to niech idze do sadu. Zamiast bawic sie w wojne na oswiadczenia.

Odpowiedz

28. Brend
0

2018-04-19 11:45:01

Nie znam zapisów umowy/umów pomiędzy e-telko i orange ale w obszarze, gdzie pracuję jedną z dość powszechnych praktyk jest zaprzestawanie świadczenia usług w wypadku gdy jedna ze stron wchodzi na drogę sądową. By tylko podkreślić fragment oświadczenia "Pomiędzy stronami toczą się sprawy sądowe niezwiązane ze świadczeniem usług kolokacji."

Odpowiedz