„Darmowy operator” wprowadza karty eSIM. Skorzystasz w 200 krajach

Fonia Telecom startuje z własną marką Fonia Travel i kartami eSIM dającymi dostęp do internetu w ponad 200 krajach i regionach na świecie.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
20
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
„Darmowy operator” wprowadza karty eSIM. Skorzystasz w 200 krajach

Fonia Telecom obecna jest na polskim rynku od września 2022 roku. Początkowo sieć startowała jako darmowy operator, świadcząc usługi telekomunikacje w zamian za oglądanie reklam w aplikacji. Później oferta zmieniła się na płatną. Obecnie Fonia Telecom proponuje karty SIM z dostępem do internetu z limitem 21 GB, 40 GB i 100 GB miesięcznie, w cenach odpowiednio 15 zł, 24 zł i 49 zł. W każdym z planów dostępne są nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y. Teraz operator wprowadził ofertę Fonia Travel. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Fonia.Travel: karty eSIM na cały świat

Od czerwca Fonia wprowadza markę Fonia.Travel. Nowa oferta to karta eSIM, która działa na całym świecie, a jedyny koszt, jaki ponosimy, to zakup pakietu internetu na dany kraj (np. Turcja, Egipt) lub region (np. Azja, Bliski Wschód, Świat). Karta Fonia.Travel ma ułatwić korzystanie z internetu podczas podróży zagranicznych i stanowić tańszą alternatywę dla standardowych pakietów roamingowych oferowanych przez operatorów GSM.

Fonia Travel oferuje wybór pakietów internetowych eSIM dostępnych w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie. Ceny pakietów zaczynają się już od 1,50 euro i uzależnione są od ilości danych internetowych, czasu obowiązywania pakietu oraz wybranego kraju lub regionu. Pakiety można zakupić jednorazowo lub w formie odnawialnej. Jak przekonuje operator, to drugie rozwiązanie jest zdecydowanym ułatwieniem dla osób pracujących zdalnie za granicą, często podróżujących służbowo, ale również dla turystów.

„Darmowy operator” wprowadza karty eSIM. Skorzystasz w 200 krajach

Planując podróż do większości państw Europy, możemy wybrać pakiet 1 GB na 7 dni za 1,66 euro (ok. 7 zł) lub za 1,93 euro (ok. 8,50 zł) – tę drugą kwotę zapłacimy też za pakiet Unia Europejska+. Pakiet 10 GB na 30 dni oznacza wydatek 9,24 euro (ok. 40 zł) lub 11,70 euro (ok. 51 zł).

Z kolei jadąc do Azji, można wybrać pakiet 1 GB na 7 dni za 3,60 euro (ok. 16 zł), 3 GB na 30 dni za 8,99 euro (ok. 40 zł). Oferty dla poszczególnych państw są bardzo zróżnicowane i w przypadku pakietu 1 GB można zapłacić kilka euro aż do 18,22 euro (ok. 80 zł) w Afganistanie, ale na 30 dni. 

Podobnie wygląda to na innych kontynentach i np. pakiet Ameryka Północna o wielkości 1 GB na 7 dni kosztuje 4,24 euro (ok. 18 zł). W Afryce łączony pakiet oferowany jest tylko w wariancie 24 GB na 12 miesięcy za 129,89 euro (565 zł), ale można wybrać tańsze paczki dla poszczególnych państw, np. 1 GB w Egipcie na 7 dni kosztuje 4,32 euro (ok. 19 zł).

Pełen cennik pakietów eSIM można znaleźć na stronie https://fonia.travel.

Fonia.Travel w modelu biznesowym

Fonia oprócz własnej marki Fonia.Travel oferuje karty eSIM również w biznesowym modelu white-label lub co-brand. Partnerzy mają możliwość dołożenia do swojej oferty kart eSIM pod własną marką wykorzystując do tego integracje Fonii – począwszy od operatorów w ponad 200 krajach i regionach, jak również system płatności, potwierdzenie tożsamości (KYC) czy help center dla klientów prowadzony w 3 językach. Obecnie trwają integracje dla klientów z branży finansowej oraz turystycznej.

Klienci zyskują dzięki reklamom

Chociaż Fonia odeszła od modelu darmowych usług telekomunikacyjnych, wciąż oferuje benefity dzięki reklamom. Wszystko umożliwia aplikacja Fonia.app, która oferuje kody rabatowe w ponad 800 sklepach oraz częściowy zwrot za zakupy (cashback), który można wykorzystać na opłacenie subskrypcji lub wypłacić na swój prywatny rachunek.

Działalność reklamowa to jeden z wyróżników Fonii w stosunku do innych operatorów. Klienci otrzymują najtańszą ofertę telekomunikacyjną na rynku, ponieważ zarabiamy na działalności reklamowej, a nie tylko na sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Użytkownicy również czerpią z tego korzyści, otrzymując specjalne rabaty w aplikacji Fonia.app oraz częściowy zwrot za zakupy na swój rachunek

– wyjaśnia model biznesowy sieci Dominik Karbowski, co-CEO Fonii.

Operatorem Fonii jest warszawska spółka Fonia Telecom Sp. z o.o., która korzysta z infrastruktury Polkomtela.