Działający od września 2022 r. wirtualny operator Fonia starał się znaleźć swoje miejsce na rynku, oferując darmowe usługi w zamian za wyświetlanie reklam i kuponów rabatowych. Teraz przekonuje, że Polacy nie chcą darmowej telefonii i prezentuje swoją nową odsłonę.
Fonia (Fonia.app) to operator mobilny MVNO (działający na infrastrukturze Plusa), który oficjalnie wystartował pod koniec września 2022 r., choć już wcześniej kusił w mediach społecznościowych zapowiedzią darmowych usług. Obietnicę spełnił, proponując nielimitowane i darmowe usługi – połączenia, SMS-y, MMS-y i internet 5G. Jedynym warunkiem było zgoda na wyświetlanie w smartfonie reklam i kuponów rabatowych.
Operator przekonuje, że dzięki takiej ofercie sieć stała się popularna, a głównym benefitem, jakim do tej pory cieszą się jej użytkownicy, są kupony rabatowe i program Cashback. Mimo tego Fonia wprowadza zmiany.
Dzięki doświadczeniom pierwszych kilku tysięcy klientów poznaliśmy ich potrzeby i nauczyliśmy się je realizować
– powiedział Tomasz Mazek, Członek Zarządu Fonia Telecom Sp.z o.o.
Jak wyjaśnia operator, przez sześć miesięcy trwały analizy ilości wykorzystywanego transferu danych oraz sposobu korzystania z aplikacji zakupowej: kuponów rabatowych oraz ofert cashback, czyli zwrotów za wydatki. Użytkownicy chętnie wypełniali też ankiety, dzięki którym operator dowiedział się, jak oceniane są jego usługi, a także co można w nich udoskonalić.
Głównym wnioskiem z tych analiz było stwierdzenie, że użytkownicy nie oczekują w pełni darmowych usług. Według Fonii klienci są w stanie ponosić pewne koszty, ale w zamian oczekują większych pakietów internetu i atrakcyjnych zniżek w sklepach.
Wszystkie te czynniki zaowocowały nową odsłoną oferty Fonii, nieformalnie nazywaną Fonia.app 2.0. Oferta w tej wersji jest już dostępna od jakiegoś czasu, dopiero teraz jednak firma poinformowała o tym oficjalnie.
Największe zmiany dotyczą rozwoju portalu zakupowego. Platforma Fonia dostępna jest teraz dla wszystkich, bez konieczności posiadania karty SIM z logo Fonia i korzystania z usług mobilnych. Bezpłatna rejestracja gwarantuje dostęp do kuponów zniżkowych oraz programu Cashback. Jest to oferta o nazwie Fonia Free.
Klienci mogą se też zdecydować na subskrypcję Premium w cenie 99,99 zł na rok (lub 15,99 zł miesięcznie). W niej również nie ma usług mobilnych, ale za to cashback wzrasta aż do 30%. Roczna oszczędność zdaniem operatora może sięgnąć nawet 1000 zł. Fonia w planie Premium obiecuje też zwiększone rabaty i ekskluzywne kody promocyjne.
Użytkownicy, którzy chcą korzystać z usług mobilnych, powinni wybrać subskrypcję Premium+, która kosztuje 129,99 zł na rok lub 19,99 zł miesięcznie. Oprócz karty SIM użytkownik otrzymuje dodatkowo wszystkie zakupowe przywileje pakietu Premium, do tego 40 GB internetu miesięcznie, a także rozmowy i SMS-y bez limitu.
Jak wylicza operator, dzięki ofercie Premium+ roczna oszczędność na rachunkach telefonicznych wynosi około 350 zł.
W najnowszej wersji aplikacji zadebiutowały też dodatkowe funkcje: przeglądarka gazetek promocyjnych z łatwym dostępem do ofert najpopularniejszych sklepów w Polsce czy zapowiadany skaner paragonów, dzięki któremu Fonia.app jako pierwsza na rynku nalicza Cashback również przy transakcjach stacjonarnych.
Nowa platforma zakupowa Fonii dostępna jest w wersji mobilnej (Google Play i AppStore), a teraz także w wersji desktopowej na stronie fonia.app.
Zobacz: Play: VoLTE i Wi-Fi Calling dla wszystkich w Virgin Mobile. Wielka paczka 5G
Zobacz: Lajtowe wakacje to dodatkowe gigabajty w niżej cenie
Źródło zdjęć: Fonia, Shutterstock
Źródło tekstu: Fonia, wł.