Światowa sprzedaż smartwatchy: ponad 12 mln w Q2, Apple Watch zdominował rynek
Według najnowszego raportu Strategy Analytics w drugim kwartale 2019 roku światowy poziom sprzedaży smartzegarków osiągnął pułap 12,3 mln sztuk i stanowi dość wyraźny wzrost w porównaniu do zeszłego roku. Na rynku niepodzielnie króluje produkt spod znaku jabłuszka - Apple Watch.

Firma analityczna Strategy Analytics przyjrzała się sytuacji na rynku smartwatchy, a z jej raportu wynika, że zainteresowanie tego rodzaju urządzeniami rośnie. W drugim kwartale 2019 r. na całym świecie rozeszło się 12,3 mln sztuk smartzegarków, gdy w tym samym kwartale w 2018 r. na nadgarstki nabywców trafiło 8,6 mln smartwatchy. Oznacza to wzrost o blisko 44% w ujęciu rok do roku.
Zobacz: Sprzedaż iPhone’ów spada, Apple Watcha - rośnie. Wyniki Apple za Q3
Zobacz: Premiera Apple Watch Series 5 odbędzie się 10 lub 11 września. Oto czego możemy się spodziewać



Z tych 12,3 mln sztuk aż 46% to zegarki Apple, co daje jabłuszkowemu producentowi niekwestionowane pierwsze miejsce na tym rynku. Tak wielki sukces to przede wszystkim zasługa modelu Apple Watch Series 4. W badanym okresie rozeszło się łącznie 5,7 mln egzemplarzy zegarków z Cupertino, natomiast w drugim kwartale 2018 roku, przed premierą Series 4, klienci kupili ich znacznie mniej - 3,8 mln.
Na drugim miejscu na rynku smartwatchy znalazł się Samsung z udziałami w wysokości 15,9%. Koreański producent zepchnął na trzecią pozycję dotychczasowego wicelidera - firmę Fitbit, która w Q2 2019 zajmuje 9,8% rynku (15% rok wcześniej).
Liczba sprzedanych modeli Samsunga wyniosła 2 mln, gdy rok wcześniej było to o ponad połowę mniej - 0,9 mln. Analitycy przewidują, że premiera najnowszego zegarka Galaxy Watch Active2 sprawi, że pozycja Samsunga w dwóch kolejnych kwartałach 2019 roku ulegnie wzmocnieniu.
Zobacz: Premiera Galaxy Watch Active2: cyfrowy pierścień obrotowy, tarcze dopasowujące się do stroju, LTE, EKG, GPS...
Zobacz: Interfejs One UI trafia na pokłady starszych zegarków Samsunga: Galaxy Watch, Gear Sport oraz Gear S3
Natomiast wielkość sprzedaży zegarków Fitbit spadła z 1,3 mln w 2018 roku do 1,2 mln w Q2 2019. Analitycy wskazują, że to nie koniec problemów Fitbita, który stracił swoje wpływy na rynku smartzegarków z wyższej półki, jego tani model Versa Lite nie sprzedaje się dobrze, za to konkurenci, wśród których jest Garmin i Fossil, radzą sobie coraz lepiej. W raporcie zabrakło jednak dokładnych informacji o wielkości sprzedaży tych producentów - figurują oni z całą resztą jako „inni” z udziałem 27,9% w drugim kwartale 2019 roku i wielkością sprzedaży 3,4 mln sztuk.