DAJ CYNK

Zmiana kanału TV - jest powód do rozwiazania umowy

30.11.2017

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 17325

Ważne 7

3

Z końcem 2017 roku kanał Universal Channel HD przestanie być dostępny ma terenie Polski. Operatorzy przesyłają do użytkowników pisma wraz z informacją o wpływie na umowę i możliwość jej rozwiązania.



Z końcem 2017 roku kanał Universal Channel HD przestanie być dostępny ma terenie Polski. Operatorzy przesyłają do użytkowników pisma wraz z informacją o wpływie na umowę i możliwość jej rozwiązania.

O zmianach w ofercie informuje NC+, który w zamian za usuwany kanał wprowadza inną propozycję - Epic Drama. Operator zgodnie z prawem informuje także, że jeżeli klient nie wyraża zgody to może rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia oraz bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

Podobnego typu komunikat o zmianach w ofercie programowej rozsyła Cyfrowy Polsat.
Jeżeli kanały Universal Channel HD lub Moje Polskie Radio są gwarantowane w Państwa Umowie lub Aneksie lub korzystają Państwo z Pakietu Rozrywka HD, w którym dostępny jest kanał Blue Hustler i nie akceptują Państwo powyższych zmian, przysługuje Państwu prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej, bez obowiązku zwrotu ulgi (kary), w przypadku, gdy była ona przyznana w umowie, a rozwiązanie nastąpi w Okresie Podstawowym.
Zwrócić tu trzeba uwagę, że umowy mogą być różne i przed podjęciem decyzji należy sprawdzić czy usuwane kanały były gwarantowane, ponieważ tylko wtedy istnieje możliwość rozwiązania umowy bez konsekwencji finansowych.

Oferta NC+ dostępna jest także w ofercie pakietowej oferowanej przez Orange. W tym wypadku należy także wczytać się w podpisaną umowę. W przykładowej umowie ze stycznia 2016 r. do której mamy dostęp, kanał Universal Channel HD oznaczony jest jako niegwarantowany (ze sporą liczbą innych kanałów), a tym samym nie ma podstaw do rozwiązania umowy, ze względu na zmiany oferty.

W ciągu roku informację o zmianach wysyłała także Netia. W jej przypadku abonenci także mieli możliwość rozwiązania umowy bez konsekwencji finansowej

Na koniec słowo komentarza. Warto zwracać dokładną uwagę na otrzymywane pisma od operatora o zmianach, ponieważ informacja o możliwości rozwiązania umowy "ukrywana" jest na końcu pisma i zapewne przez dużą większość osób jest niezauważona. Poniżej pokazujemy jak wyglądają pisma.

Zobacz: pismo NC+
Zobacz: pismo Netii
Zobacz: pismo Cyfrowego Polsatu

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
31. ~Piotrek
0

2017-12-28 09:48:17

Czy operator ma parowo do 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia? Złożyłem rezygnację z tytułu wycofania z oferty kanału Universal HD w połowie grudnia a Orange twierdzi, że dopiero 1 lutego odłączą mi usługi bo jest 1 miesięczny okres wypowiedzenia. Przecież to nie jest standardowa procedura odstąpienia od umowy tylko odstąpienie z powodu zmiany oferty przez operatora która zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2018 więc skoro nie zgadzam z tą zmianą to i odłączanie powinno nastąpić na dzień zmiany.

Odpowiedz

30. ~daro
0

2017-12-15 18:24:02

Mam pytanie jeżeli mam pakiet telewizji NC+ powiązaną z internetem w orange jak wygląda rozwiązanie umowy skoro faktury z orange przychodzą mi na zero złotych

Odpowiedz

29. ~Michała
0

2017-12-10 12:16:04

Nie Mogę się doczekać Kiedy będzie TV Plus 2 HD Proszę w nc+

Odpowiedz

28. ~JackDaniels
0

2017-12-07 13:07:36

Wie ktoś jak dokładnie wygląda sprawa rozwiązania ?? Kiedy ten kanał był w Orange gwarantowany a kiedy niegwarantowany??

Odpowiedz

27. ~Michał
0

2017-12-04 15:59:23

Kiedy Zakończenie Nadawanie K.215 Polsat SD i K.223 Polsat News SD i K.277 National Geo SD w nc+

Odpowiedz

26. ~smartdom
0

2017-12-03 23:24:05

Co w przypadku gdy ktos ma jeszcze internet w pakiecie smart dom? Bedzie jakas kara umowna albo nakaz zwrotu rabatow?

Odpowiedz

25. ~alkoita
0

2017-12-03 22:00:35

na co zmieniacie orange love? upc? troche drogo sa?

Odpowiedz

24. ~
0

2017-12-03 20:53:31

@13 satelita sam rozgłasza sygnał, nic nie trzeba ukraść...

Odpowiedz

23. ~Gatts
0

2017-12-03 20:27:33

Umowa z połowy 2016 roku i rzeczywiście Orange informuje swoich użytkowników -

Odpowiedz

22. ~Kocię
0

2017-12-03 17:39:56

@21. Mogliby na przykład dostarczać dobrą usługę w przystępnej cenie. Nie musieliby wówczas zmuszać do cyrografów.

Odpowiedz

21. ~TeWu
0

2017-12-02 00:14:31

Jeśli operator typu nc+ lub CP pracowałby na takich samych zasadach jak Netflix z możliwością wyjścia w każdym miesiącu to jakim cudem firma by się utrzymała? Jak mogłaby kogokolwiek zatrudniać na dłuższy okres czasu,gdyby nie było pewności co do zysku na "n" miesięcy do przodu?Jak taka firma mogłaby podpisywać umowy na dostarczanie nowych kanałów lub miałaby inwestować w nowe usługi ?Zastanówcie się.

Odpowiedz

20. ~Arogancki Kloszard
1

2017-12-01 19:48:35

W orange w telewizji Universal HD tez był gwarantowany, swoją umowę już wypowiedziałem :P

Odpowiedz

19. ~sid
0

2017-12-01 08:27:32

Vectra nie ma kanałów gwarantowanych ,więc ma takie problemy z głowy. Swoją drogą tym powinny zająć się jakieś służby. Kupujesz usługę na dwa lata a nie wiesz co będziesz jutro oglądał. Tylko VECTRA tak potrafi.

Odpowiedz

18. ~
0

2017-12-01 06:59:53

17, co jest wina konsumentow? Bo napisane jest to tak, ze nie ma mowy, by zrozumial ktos poza toba.

Odpowiedz

0

2017-12-01 01:38:27

Fakt jest taki, że to nasza wina jako konsumentów. Kto czyta do końca umowę jak mu się spieszy. Poza tym jest to tak napisane, że nie ma mowy żeby zrozumieć dla /''przeciętnego/'' człowieka. Nie rozumiem podziału. Albo kupuję pakiet i tak ma być do końca albo mam prawo odstąpić. Ale prawda jest taka, że nikomu się z nas nie będzie chciało dochodzić swoich praw bo szkoda czasu. Moim zdaniem przyszłość jest w usługach działających jak np. Netflix. Działa wszędzie. Nie trzeba tunera itp. bo każdy TV ma Netflix /''wbudowany/''. Nie podoba się to miesiąc wypowiedzenia. I do tego to powinno zmierzać.

Odpowiedz