UKE odzyskał na rzecz konsumentów w 2014 roku prawie 1,5 mln zł
Dzięki prowadzonym przez UKE interwencjom i postępowaniom mediacyjnym w 2014 roku urząd odzyskał na rzecz konsumentów 1 434 670,69 zł.

Dzięki prowadzonym przez UKE interwencjom i postępowaniom mediacyjnym w 2014 roku urząd odzyskał na rzecz konsumentów 1 434 670,69 zł.
W 2014 roku urząd otrzymał 5474 wnioski o interwencję prezesa UKE, z czego 3857 wniosków (70,46%), zostało zakończonych na korzyść użytkowników końcowych. Prowadzone postępowania wymagały m.in. uzyskania szczegółowych wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadania stanu faktycznego i prawnego. Za każdym razem eksperci UKE kierowali się interesem użytkownika usług telekomunikacyjnych, dążąc do pełnego wyjaśnienia okoliczności sprawy.
Spór pomiędzy konsumentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych może być zakończony polubownie w drodze postępowania mediacyjnego. Prezes UKE w ubiegłym roku przeprowadził 2878 postępowań mediacyjnych, z czego 1365 postępowań (47,43%), zostało zakończonych na korzyść konsumenta.
Najczęstszymi problemami, na które napotykali abonenci korzystający z usług telekomunikacyjnych w 2014 roku, były m.in.:
- nieuczciwe praktyki handlowe stosowane przez przedstawicieli handlowych przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
- problemy lub brak zasięgu sieci mobilnej,
- SMS-y Premium Rate - aktywacja subskrypcji bez zgody użytkowników,
- wprowadzanie w błąd przez dostawców usług internetowych poprzez wskazywanie na brak limitów, które w rzeczywistości występują,
- kwestia automatycznego przedłużania umów na kolejny czas określony,
- przeniesienie numerów przy zmianie dostawcy usług i przy zmianie lokalizacji.