DAJ CYNK

Rynek elektroniki noszonej urósł dwukrotnie w ciągu roku

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Apple AirPods w zestawie z iPhonem

Rynek elektroniki noszonej rośnie jak na drożdżach. Tak wynika z najnowszego raportu IDC opisującego ten segment. Najbardziej urósł Apple.

W trzecim kwartale 2018 roku sprzedano 43,4 mln egzemplarzy z szeroko pojętego segmentu elektroniki noszonej. A ile w trzecim kwartale 2019? Aż 84,5 miliona sztuk. Za większość tego imponującego wzrostu odpowiadają bezprzewodowe słuchawki.

Nie dziwi zatem fakt, że Apple umocnił się na prowadzeniu. Mógł się on bowiem pochwalić 10 milionami sprzedanych urządzeń i 23% udziałów w rynku, a teraz ma aż 29,5 mln i 35%. To się nazywa wzrost. Na drugim miejscu udało się utrzymać Xiaomi, jednak Chińczycy zanotowali spadek udziałów w rynku (z 7,4 mln czyli 17,1% do 12,4 mln i 14,6%). Na trzeciej pozycji jest Samsung ( wzrost z 3,2 mln czyli 7,4% na 8,3 mln czyli 9,8%).

Poza podium znalazły się takie firmy jak Huawei oraz Fitbit. Pierwsza z nich zanotowała wzrost z 2,3 mln czyli 5,4% do 7,1 mln czyli 8,4%. Ostatni producent tak jak wcześniej, tak i teraz sprzedał 3,5 miliona swoich urządzeń. Niestety oznacza to spadek 8% do 4,1%.

A inni? Inni liczą się coraz mniej. Wcześniej odpowiadali za 39% sprzedaży, teraz za 28,1%.

Zobacz Apple AirPods w zestawie z iPhonem w 2020 roku? Tak, na pewno...

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł